Halllo
Ik heb veel last van mijn bekkenbodem wat irritatie geeft aan de zenuwen (pudendus) nou heb ik nortriptyline gekregen maar ik twijfel want ik plas al moeilijk. Ik lees dat dit veel invloed kan hebben op het urineren klopt dit ?
Of geld dit alleen voor mensen met een vergrootte prostaat ?
Bedankt
Een te gespannen bekkenbodem kan daar idd ook invloed op hebben
Mijn vraag is dus is dit middel bestemd voor een gespannen bekkenbodem die de zenuwen irriteren en voor veel
Klachten zorgen ? En ik heb verder geen vergrootte prostaat zou dit middel mij nog moeilijker maken om te plassen ?
Dat middel kan idd werken voor zenuwpijnen/klachten.
Of je daar dan plasproblemen van gaat krijgen kan ik ook niet zeggen
Ben je met de klachten ook al bij een bekkenbodemfysiotherapeut geweest?
He john bent u geen fysio ?
Kan ik niet bij u terecht ?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Bij mij kun je helaas niet terecht.
De fysio heeft als het goed is oefeningen gegeven. Heb je die dan ook dagelijks gedaan? En hoe lang?
Ik heb 3 maanden lang oefeningen gedaan zonder resultaat het gaf mischien 2 procent verlichting maar dat is het.
Ze zeggen dat de spieren de pudendus zenuw heel
Erg irriteren maar dit is niet meer leefbaar, ik weet verder ook niet meer wat ik moet doen !! John heb jij enig idee wat ik kan doen ?
Zo een verdovingsprik is ook geen optie zeggen ze omdat het maar tijdelijk is en letsel kan veroorzaken aann de bekkenbodem/zenuw zeggennze !! Hoever is dit waar ?
Wil je aub mij helpen en uitgebreid vertellen wat ik moet doen ?
Ik zou dan toch maar eens met de medicatie van start gaan. Het is medicatie o.a. tegen zenuwpijn. En een prik is idd geen goede optie. De redenen geef je zelf al aan
Vraag is natuurlijk wat dan de spanning van de bekkenbodem veroorzaakt. Doe je aan krachtsport? Heb je een zittend beroep( chauffeur bv.)? Fiets je heel veel?
Ik heb jaren lang gewerkt als legionella preventie medewerker dus ik moest ook heel veel reizen !! Waar het vandaan komt weet ik niet, mischien door al die jaren van het reizen ?? Verder is de blaas en prostaat getest en er waren geen afwijkingen. Ik vraag me af hoe ik op eens een gespannen bekkenbodem krijg en pudendal zenuw klachten krijg ? Ik heb zelf het idee dat het gekomen is door een te fanatieke mastrubatiebeurt kan dat (paar keer het klaarkomen uitgesteld en door gegaan met mastriuberen)?
De medicatie heb ik eerder geprobeerd maar kreeg teveel bijwerkingen van (4 dagen gebruikt) ik zit echt al een ander half jaar in een hele moeilijke periode, ik kan niet meer lang zitten en soms hele erge pijnscheuten in de perineum en penis !! Ik heb het zowiezo elke dag dus geen dag zonder pijn. Zou de medicatie helpen als ik het langer gebruik en volhou ? Zijn er voor deze aandoening verder geen oplossingen ? Ik ben pas 37 en kan geen gemeenschap meer hebben en mastruberen en klaarkomen is onmogelijk door de pijn. Aub help me.
Het middel kan idd bijwerkingen hebben. Doorgaans van tijdelijke aard, maar je kunt om een ander middel vragen. Ben je ook bij een neuroloog geweest?
Ik zal de medicijn weer proberen.'de neuroloog heeft een mri laten maken van de bekken en onderrug maar niets te zien. Hij zegd dat de klachten wel bij een pudendus zenuw klachten passen en gaat bij een andere pijnpolie overlegggen. Verder heefd de pijnpolie
Die ik nu hebb dit middel voorgeschreven maar zoals ik al zei het heeft teveel bijwerkingen bij mij. Ik heb soms bij het zitten een branden knijpend prikend plasgevoel en ik voel alsof de spieren drukken op de zenuwen.'ze zeggen dat de bulbospongiosus spier te gespannen is maar een oplossing is er niet echt. Ik word er helemaal gek van.
Overleg dan eens met pijnpoli of je geen spier ontspannend middel kunt krijgen