hoi mijn naam is mauro ik ben net 15 geworden en tijdens het gymen wou ik op de kast gaan zitten, en is dus mijn knieschijf verschoven dat voelden niet fijn.. ik zit nu in een brace maar wat zijn de gevolgen is mn knie nu een zwakke plek?
Nee hoor, dat hoeft niet als jij je knieschijf nu voldoende rust geeft. Goed dat je een brace draagt. Dat helpt stabiliseren. Voorlopig niet overbelasten.
Beterschap
Mijn knie is voor de 2de maal uit de kom gegaan maar daarbij is nu ook een verticale breuk in mijn knieschijf.
Ik heb 1 week in een gipsspalk gezeten en nu 3 weken in een spalk en in moet zonder krukken "lopen", maar het voelt helemaal niet goed. Ook is mijn onderbeen en voet dik, nog al zit ik regelmatig met mijn been omhoog. As maandag moet ik terug op controle en zitten de 3 weken brase erop.
heey ik ben 1 jaar en ik ben nu aan het herstellen van mijn knieschijf die 2 weken geleden ook van zijn plek is gegaan. het is nu mijn 4e x. 3e keer aan dit been. na 3 x mag het geopereerd worden maar ze willen wachten tot ik ben uitgegroeid. anders verstoord het mijn groei. deze keer is het gebeurt toen in ging zwemmen in een zwemplas. ik was in het midden waar het 5 m. diep is. ik kon daar dus niet staan. ik schreeuwde dat mijn knie uit de kom was en help enz. gelukkig zwom mijn vriendin naast me, anders was ik verdronken...... mijn moeder heeft het ook honderden keren gehad en ze kon hem uiteindelijk gewoon zelf weer terug zetten. ik durf dat niet. mijn moeder en ik wachten eigenlijk gewoon op de volgende keer. mijn moeder is er 2 keer aan geopereerd(op haar 13e en 15e) en heeft nu door haar knie rugklachten. als het hierna nog een keer gebeurt heb je kans dat het vaker gaat gebeuren...
groetjes een meisje die weet hoe het voelt.
Ook ik heb een aantal keer mijn knieschijf verschoven, gelukkig kon ik 'm steeds zelf weer terugschuiven. Hoewel in de acute situatie rust het beste devies is, is het daarna volgens mij van groot belang dat je de belastbaarheid van de knie gaat opbouwen door training.
Over het algemeen kun je zeggen dat langdurige rust voor gewrichten niet goed is en alleen maar meer stijfheid en klachten zal veroorzaken, en dan is dus niet de verschoven knieschijf het probleem maar je eigen gedrag daarna.
Laat je voorlichten door een fysiotherapeut of sportarts en ga oefenen!