Zoals je het beschrijft lijkt het toch op een aambei. En als je hard moet drukken tijdens het ontlasten zet de aambei een beetje op. Dat kan de ontlasting ook wat platter maken. Maar dat is verder geen probleem. Daar hoef je je ook niet druk over te maken
Als je een afbeelding wilt uploaden mag dat bestand niet groter zijn dan 1 MB. ( staat ook aangegeven onderaan het bericht)
Klopt, dat weet ik. Ik heb hem dan ook aangepast tot het minimaal.
Maar hij pakt hem elke keer niet, het is maar iets van 143kb nu..
Is dit dan plat? Het voorste stukje vind ik dus van wel..
En het tweede stuk weet ik niet of ik dat nu zo heb opgevangen of dat het dus toch een slag is gedraaid waardoor die dus ook platter lag.. Van de zijkant ziet het er aan de voorkant wat platter uit. Of heb je dat dan bij obstipatie dat het wat meer ineen wordt gedrukt?
Ik kan er helemaal niets bijzonders aan zien, dat ziet er normaal uit zoals bij obstipatie. Ontlasting ziet er gewoon zo uit bij obstipatie
Okee. Ik ga het dan proberen los te laten, ik vind het alleen wel wat spannend nog. Dus als het achterste gedeelte omgekeerd was en dus net zoals het voorste wat iets platter is, is het dan wel afwijkend?
Nee, niet als je obstipatie of een aambei hebt.
Ik heb nog een andere vraag, ik heb na mijn bevalling van 4 jaar geleden last gehad van incontinentie. Ik kon heel moeilijk mijn plas ophouden. Nu gaat dit gelukkig wat beter. Ik heb alleen ook als ik aan het ontlasten ben dat ik op het laatst niet zoveel gevoel heb en ik dus ook wat druk moet uitoefenen. En dan denk ik, oja nu ben ik klaar want het voelt nu 'leeg'. Alsof ik het niet goed kan ontspannen of juist teveel? Dat gevoel is er niet altijd. Kan dat ook met je bekkenbodem te maken hebben?
Of kan er ook iets ernstigs aan de hand zijn?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Het gevoel van, het komt er niet uit, terwijl ik wel echt die aandrang voel. Dat gevoel is er dus als het er net door komt of ook weleens tijdens. En eventjes erna als er dan nog wat aankomt.
Ik heb nu bijvoorbeeld ineens ook diarree en ook dikkere ontlasting. Ik had vanmorgen wat steekjes rondom mijn navel en ook de darmen zelf, ook lucht denk ik. Het leek soms te verschuiven. En toen kreeg net een zere buik en opgezet, het borrelde ook. Toen had ik dus ineens vette ontlasting, diarree en ook dat ik toch weer wat moest persen om er weer wat dikkere ontlasting uit te krijgen. En toen had ik bovenstaand gevoel ook.. Is dat niet ernstig?
Nee dat is niet ernstig maar wel vervelend, En je moet niet onnodig hard gaan persen om er toch nog iets uit te krijgen. als het eruit wilt komt het dat vanzelf wel
Ik had vandaag weer dat gevoel, vanmorgen ontlasting gehad en toen ging het wat beter, maar vanmiddag moest ik echt puffen om die ontlasting eruit te krijgen. Ik voelde dat er wat aan zat te komen dus toen ben ik op de wc gaan zitten.
Toen deed ik inademen en weer uitademen, en elke keer als ik lang aan het uitademen was voelde ik het meer en meer aankomen (bijna net als een bevalling ๐). En op het laatst toen het erdoor was moest ik weer kracht zetten om het eruit te krijgen, anders had ik het idee dat het weer naar boven toe trok. Hoort dat ook bij obstipatie of? Ik maak me dan weer daar zorgen over..
En ik heb nu bijvoorbeeld ook rammelende darmen, en elke keer wil ik dan ontluchten maar dat lukt nu niet. Wat is dat toch..
Ik heb dat al wel een tijd, en de ene keer gaat het weer iets beter..
Ik ben dan bijvoorbeeld alleen nog maar met darmkanker of endeldarmkanker bezig in mijn hoofd.
Je veroorzaakt het probleem toch echt zelf om zo geforceerd op de pot te gaan zitten. Je moet gewoon wachten totdat je echt moet. E niet gaan zitten persen en puffen omdat je denkt dat er iets aan zit te komen
Jaa maar ik voel het wel aankomen, alleen dan ga ik zitten en dan duurt het even voordat het eruit is, en met het moment dat het eruit komt lijkt het of ik nog wat harder moet drukken, ik voel het dan niet goed aan ofzo.. Ik weet niet hoe ik dat moet zeggen. Hoort dat ook bij obstipatie? Ik maak me er dan helemaal druk om
Je moet een keer wachten totdat je echt nodig moet en het niet kunt ophouden
Is je ontlasting hard en droog?