Er bestaan honderden aandoeningen en ziekten waarbij de knie-reflex afwezig is. Dus de vraag wat er mis is, kan niet direct worden beantwoord met een enkele diagnose.
Meestal wordt de kniepeesreflex verkeerd uitgevoerd zodat het een onjuist symptoom zou zijn. Weet je wel zeker dat de kniepeesreflex 'het niet doet'?
Kort gezegd, als de kniepeesreflex afwezig is dan zijn er grofweg drie mogelijkheden:
A. de zenuw die de informatie naar de hersenen stuurt is stuk.
B. er is iets in de hersenen stuk
C. de zenuw die de spier moet laten bewegen is stuk.
Om verder op je vraag in te gaan wordt al gauw lastiger omdat je om het goed te begrijpern toch over medische kennis moet beschikken.
Bij de kniepeesreflex wordt er totaal geen informatie naar de hersenen gestuurd, maar naar het ruggenmerg. Daardoor noemen wij het een reflex, we moeten hier namelijk niet over nadenken!
Hallo met marcel ik heb een vraag heb een jaar geleden hernia gehad gaat nu goed maar mijn linker boven been voelt slap is ook wat dunner als ik het train dan gaat het ook kloppen binnen heb ook geen knie reflex kan dat kwaad kan voor de rest alles doen maar er zit wel minder kracht in
Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Ga met de klachten naar een fysiotherapeut
Ik heb 2 heupprotesen waarvan de eerste niet goed gezet is , die heup moest vervangen worden,omdat hij al 9 maal uit de kom schoot, daarbij heb ik een versleten onderrug ,
Op dit moment heb ik heel veel pijn in mijn rug en been en knie. Ik wacht nu op pijnbestrijding door die zenuw te blokkeren.
Ik ben een vrouw van 80 jaar,
Hartelijke groeten.
Kunt u mij vertellen wat ik moet doen om weer een beetje op de been te komen?
Dat is eigenlijk een vraag voor een fysiotherapeut of revalidatiearts.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies