Hi, ik heb nu inmiddels al 3 maanden last van hoge rugpijn op 1 specifieke plek vlakbij mijn linker schouderblad. De pijn is heel erg aanwezig bij diep in en uitademen en het strekken van mijn linkerarm (en daarmee rug/schouderblad). Verder kraakt mijn rug heel erg. Ik loop bij de fysio en die zegt dat dit komt door onbalans omdat ik, wegens een knieblessure (rechter knie, vkb ruptuur), meer met links ben gaan doen en dit is volgens de fysio terug te zien aan de spiermassa in mijn rug. Ik loop nu al een tijd bij de fysio maar het wordt niet beter en, na erg rustig trainen in de sportschool (12 herhalingen niet zwaar), lijkt het erger te worden. Hebben jullie tips of ideeën? In het verleden heb ik nooit last gehad van mijn rug.
Ik naar een andere fysio/manueeltherapeut gaan als deze er niks mee doet.
Het verhaal van jou fysio is hartstikke logisch, alleen zou hij of zij het door behandelen ook moet kunnen verlichten.
Niet in één behandeling, je kunt daar maanden mee bezig zijn, tot je looppatroon weer normaal is, zul je waarschijnlijk onder behandeling moeten blijven.
Een goede fysiotherapeut kan in balans houden wat jij uit balans "trekt" en je ook trainings advies geven hoe je zelf hier aan werken kunt.
Denkt u dat ik me eventueel zorgen moet maken dat het iets anders is (bijv. Kanker)? Ik heb zoiets nog nooit gehad en nu duurt het al maanden.
Verder heb ik zelf ook niet het idee dat ik meer op links leun ofzo
Waarom zou je je druk maken om kanker?
Je fysio heeft de oorzaak al genoemd, een afwijkend looppatroon door de knieblessure.
Zolang dat looppatroon niet weer normaal is, ben je regelmatig "onderhoud" aan je rug nodig omdat je je lichaam op een andere manier gebruikt dan je gewend bent.
Ja dat klopt, ik heb alleen niet het idee dat ik mijn linkerkant meer belast dan de rechterkant ook omdat ik nu in de eindfase zit van het herstel daarvan. Verder heb ik echt al maanden last van deze rugpijn en het gaat maar niet weg
Maar je hebt dat dus wel een tijd gedaan.
En van een dergelijk probleem afkomen, duurt helaas een stuk langer dan de periode waarin je het ontwikkelt
Ik heb er momenteel nogsteeds last van is dit iets om me zorgen over te maken of zal het te maken hebben met overbelasting?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Als jij je er zorgen om maakt, ga er dan mee naar de huisarts of je fysio.
Via een forum kun je de oorzaak niet vaststellen.
Ik heb al bijna 10 jaar dagelijks rugpijn, ik maak me er geen zorgen om,ik weet waar het van komt en ook dat het niet weer over gaat, ook niet met fysio,oefenen enz.
Bespreek het eens met je fysio, dat is de aangewezen persoon om te constateren of het overbelasting is.