Hallo allemaal! Zoals jullie misschien weten, heeft mijn vader (67 jaar oud) een openhartoperatie ondergaan om zijn aortaklep te vervangen vanwege verkalking. Tot nu toe lijkt alles goed te verlopen en zijn we nu 25 dagen na de operatie. Echter, sinds de operatie heeft mijn vader soms een doof gevoel aan de zijkant van zijn linkerbovenbeen wanneer hij lang staat of veel loopt. Hij merkte dit ongeveer 4 dagen na de operatie op terwijl hij onder de douche stond in het ziekenhuis. Hij dacht dat het niets was en heeft het niet aan de verpleegsters/artsen vermeld. Nu zijn we 25 dagen verder en ervaart hij het nog steeds af en toe. Ik veronderstel dat dit gerelateerd is aan de openhartoperatie? Maar is het ernstig? Het staat niet vermeld als een complicatie, maar ik maak me zorgen omdat het linkerbeen aan de kant zit waar het hart zich bevindt. Alleen....het hart heeft toch niets met het been te maken? Ik neem aan dat gevoelloosheid met beknelde zenuwen te maken heeft? Of beschadigde zenuwen? En dat zou dan weer in verband met de rug staan? Daar is niets mee gebeurd....?
Is dit iets voor de huisarts of kan zoiets 2,5 week tot de hartcontrole in het ziekenhuis wachten?