Hoi allemaal,
Ik ben in december 2022 geopereerd. Mijn herstel is moeizaam.
Ik heb eerst 5 dagen na de operatie is het ziekenhuis gelegen, dat is normaal. Na 10 dagen weer 2dagen opgenomen na een klaplong en vresekijke pijnsteken. Daarna kreeg ik koorts. Ik kon niet meer platliggen en sliep in een tuinstoel. Dit was de enige plek waar ik bijna geen pij had. 3 weken na de operatie met spoed opgenomen met een dubbele longontsteking, 6 dagen in in het ziekenhuis gelegen. Ik ben nog steeds herstelde.
Mijn kuil is weg. Alleen mijn heb nog geen platte borstkast. Mijn onderste ribben staan nog omhoog. Iemand hier ook last van?
Ik volg fysio. Maar heb nog steeds af en toe veel pijn. Ik kan me vinger er niet op leggen wat ik doe dat de pijn ontstaat. Als ik te veel schoonmaak, te druk ben met me neefje en nichtje bijv. ze optil, of een aanvond in de kroeg kan de oorzaaknzijn.
Ik heb dan pijn in mij zij, bij de aansluiting, zoals ik het zelf noem. Ik kan dan bijna van de pijn niet opstaan. En weet niet hoe ik moet liggen of zitten. Lopen is beter. Kent iemand deze klachten? En wat de oorzaak kan zijn?
Ik moet zeggen dat de arts niet heel behulpzaam is. Ik heb hem al een half jaar niet gesproken. Ik ben benieuwd of iemand aanslaat op deze klachten.
Ik ben nu bijna 30 en was eind 28 op t moment van de operatie. De operatie had ik in het spaarnegasthuis. Ze staan best hoog aangeschreven voor deze operatie.
Alleen vind de nazorg iets minder. Komt omdat mij arts veel afwezig is en de andere arts mij af en toe niet helemaal begrijpt of wilt begrijpen.
Iemand tips waar de pijn vandaan kan komen. Ik kan nog steeds niet mij werkzaamheden volledig uitvoeren. En werk ook nog steeds niet voluit. Al heb ik ook hele goeie dagen. Maar af en toe zak ik van de pijn door de grond.
Iemand de zelfde ervaringen?