dit is natuurlijk niet een plek om een diagnose te stellen of iets dergelijks, maar ik zou wel graag willen weten of deze lijst zorgwekkend genoeg is om naar de dokter te stappen. het zit mij daadwerkelijk dagelijks in de weg, maar ik woon nog samen met mijn ouders en ben ook nog minderjarig. en ik vind het gesprek met mijn ouders aangaan best wel eng- hier is een lijstje met dingen die ik in mezeld heb opgemerkt. herkennen jullie hier iets in? ik heb geen idee of alles iets met elkaar te maken heeft of of het allemaal apaart van elkaar licht.
ten eerste, merk ik dat ik over het algemeen regelmatig last heb van pijn in mijn spieren of lichaam. vaak heb ik ook erg veel last van mijn knieen, polsen, handen of vingers. dit wordt vaake erger in de winter of bij kou
- ik ben regelmatig erg vermoeid en heb ook slaapproblemen ontwikkeld. ook lig ik vaak te dromen of heb ik nachtmerries. ik kom vaak de dag niet door zonder in de middag een uur bij te slapen.
- ik merk op dat mijn huid enorm snel littekend vormt, ook zijn de littekens vaan rood en heel duidelijk zichtbaar.
- ik heb veel blauweplekken, en mijn lichaam maakt die ook heel snel aan. some heb ik blauwe plekken waarvan ik niet eens weet hoe ze er zijn gekomen.
- veel last van striemen, de striemen zijn ook super rood, dik, groot, en verhoogd.
- regelmatig last van mijn rug als ik zit, en ook vaak last van mijn stuitje (op een dagelijkse basis) dit komt vaak voor als ik langere tijd achter elkaar zit op een hard oppervlakte.
- ik merk vaak een rare textuur op op mijn handen, voeten en scheenbenen. er lijke rode en gele stippen te vormen en ik heb er geen last van. het doet geen pijn, maar- het is er gewoon.
- regelmatig last van mijn maag, vooral als ik iets probeer te eten in de ochtend wanneer ik net wakker ben.
- vaak last van hoofdpijn of een stijve nek.
- regelmatig heb ik het gevoel van overgeven zonder dat ik misselijk ben. alsof er een soort brok in mijn keel zit.
- al sinds mijn eerste menstruatie enorm veel last van menstruatiekrampen, op de eerste dag kon ik vaak niet eens uit bed komen. dit is verminderd nadat ik ben begonnen met de prikpil.
- regelmatig pijn bij plassen, en problemen met blaas zoals niet volledig leegplassen of snel het gevoel van een volle blaas terwijl dit niet zo is.
-mijn botten knakken vaak, ook heb ik een heel opmerkelijke knak in mijn onderkaak, deze doet zich voor tijdens het eten maar ook gewoon tijdens het bewegen of praten.
Het zijn genoeg klachten om daarmee naar de huisarts te gaan
Maar hoe confronteer ik mijn ouders daarmee? Ze zijn best streng en ik denk dat ze alleen zouden zeggen dat ik me zou aanstellen.
Bijvoorbeeld : ze hebben jaren lang volgehouden dat ik geen autisme heb en nadat ik een jaren heb moeten vragen om naar de psycholoog te gaan kwam er toch wel een autisme diagnose uit. Ik ben een beetje bang om nog een keer zon gesprek aan te gaan
Je kunt gewoon zelf een afspraak maken met je huisarts, zonder je ouders.
En mocht er dan iets zijn wat er met je ouders besproken zou moeten worden,zou je je huisarts kunnen vragen dat met je ouders te bespreken. Waar jij al dan niet bij bent.
Hoe oud ben je?