Ik heb sinds 5 jaar last van trillende spieren in handen, voeten en gezicht.
Hier heb ik alleen last van bij inspanning, in rust zijn de trillingen niet aanwezig.
Ook heb ik heb vaak een pijnlijke en stijve nek, deze pijn gaat alleen weg bij het gebruik van bloedverdunners of het verwarmen van de plek. Paracetamol werkt niet.
Als ik bijvoorbeeld lach, dan trilt mijn onderlip en een spiertje aan de zijkant van mijn linkeroog,
of als ik een zware boodschappen tas draag dan trilt mijn arm. Ik ben hiervoor bij de neuroloog geweest en die heeft uitgesloten dat het iets neurologisch is.
Ik ben er door de jaren heen achter gekomen dat het in sommige gevallen verergerd. Zo heb ik een aantal ingrepen gehad afgelopen jaar(2x spatader operatie, dexamethason overnight test, coloscopie) waarbij ik zout oplossing kreeg ingespoten. Een aantal uur na de behandeling kreeg ik enorme steken in mijn buik en begon het trillen erger te worden. Zo erg dat ik niet meer recht op kon zitten van de pijn.
Recent ben ik door mijn rug gegaan en heb ik Diclofenac kalium 12.5mg tabletten genomen(2 tabletten per dag). Hierdoor werden mijn trillingen absurd, mijn helemaal lichaam begon te schokken als ik een kleine inspanning deed zoals de trap oplopen. De nagels aan mijn vingers en tenen werden paars en ik had moeite met ademhalen en last van hartkloppingen. Ik ben met spoed naar de huisarts gebracht maar die heeft mij weer naar huis gestuurd.
Ik ben al eerder naar de huisarts gegaan na de klachten van de zoutoplossing maar de huisarts gaf aan dat je geen last kunt krijgen van zout omdat het lichaamseigen is.
Na de ervaring die ik kreeg na het gebruik van de Diclofenac ben ik toch erg bang dat ik iets onderliggend heb.
Wat kan het zijn? Heeft iemand hier ervaring mee?