Hallo john en andere lezers,
7 jaar geleden ben ik onderzocht op a.l.s . Mijn kuiten bewegen 24 uur per dag en vond het toen tijd worden om dat eens te laten onderzoeken. Meteen zagen ze de bewegende kuitspieren maar verder wees niks op als. Mijn spieren zagen er mooi uit, had overal kracht en zs konden verder geen fasciculaties vinden. Benigne fasciculatie syndroom werd vermoed.
Helaas heb ik behoorlijk last van hypochondrie. In het verleden alle ziektes al gehad, denkbeeldig, en vroeger zat ik soms om de week bij de huisarts. Therapieën gehad voor zware depressies, persoonlijkheidsstoornis, hyperventilatie, ook voor hypochondrie enz.
Nu probeer ik niet meer van elke mug een olifant te maken dus zit zeker niet meer om de week bij de huisarts.
Er is mij ook verteld, ga nooit googelen want je komt toch altijd bij het ergste uit, als je iets via internet wil doen ga dan alleen naar dokter.nl en dat doe ik dan ook zo nu en dan.
Nu mijn klacht. Sinds 3 weken hele pijnlijke schouders vooral links. 3 weken geleden iets te hard getraind en daar ben ik toen meteen mee gestopt.
Word al 3 weken lang wakker met stijve en pijnlijke schouder en bovenarm spieren. Dat is vervelend maar had er verder geen nare gedachtes bij.
Tot gisteravond. Mijn bovenarm spier vlak boven de elleboog, een hele grote spier, trilt als een gek. Dat gaat zelfs door tot voorbij de elleboog naar de onderarm. Weet niet of dat 1 lange spier is maar je ziet gewoon minimaal 10cm spier trillen. Niet ritmisch, dan weer 3 seconden getril en paar seconden niet, dan weer tientallen trillingen achter mekaar maar sinds gisteravond eigenlijk aan 1 stuk door.
En ja ik denk dan, spierpijn, stijve spieren ed plus hevige fasciculatie, a.l.s. nu u zo mijn verhaal leest moet ik mij zorgen maken??? Ik word echt gek van dat getril. En mijn mind kan maar aan 1 ding denken. 😢
Hey,
Wat je beschrijft, past ook bij overbelasting hoor.
Ben je al bij een fysiotherapeut geweest om wat aan die gespannen spieren te laten doen?
Dat zou het eerste zijn wat bij dergelijke klachten na te zwaar trainen in mijn mind (zonder hypochondrie) op komt😉
Nee nog niet aan gedacht, heb al 3 weken niet getraind. Wel al 3 weken last . Maar die spier begon pas gisteren niet 3 weken geleden