๐๐ Goed bezig !
Is eens een keer wat anders...
Dat gaat verveling tegen zullen we maar zeggen
Ja dat is zo idd.
Mn moeder belt net,die heeft ook een leuk tijdverdrijf bedacht: of wij op de pup willen passen die zij als foster in huis heeft.....
Haar vriendin verzamelt overal straathondjes vandaan,zo is mn moeder ook aan Boef gekomen jaren terug.
En nu had ze mn ouders gevraagd een pup van 5 maanden tijdelijk op te nemen omdat ze zelf geen plek meer had. Alleen is die pup veel te druk voor Boef en de herder die ze hebben. En de herder wordt daar wat chagrijnig van, die beschermt Boef.
Dus hadden ze bedacht dat de pup wel bij ons kan logeren tot die vriendin van haar een adoptie adres heeft gevonden.
Leuk voor onze hondjes,zei ze, die zijn wat speelser.
Ben benieuwd wat Luuk van dit plan gaat zeggen.....๐
En wat vindt jij er zelf van?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik vind het stukje dat hij weer weg gaat niet zo leuk......
Nee, kan ik me voorstellen. Dus daar moet je dan ook even goed over nadenken
Nou, Luuk is heel duidelijk in zijn mening erover, die hoefde niet na te denken over bovendstaand dilemma! Hij heeft twee harde eisen waaronder de pup zou mogen komen,ย als ik het daar ook mee eens ben natuurlijk: 1 is dat hij klikt met onze honden en 2 is dat hij niet meer weg gaat als hij er eenmaal is.
Duidelijker kan het toch niet,dacht ik๐ Luuk denkt nog steeds regelmatig aan die Mechelse herder,die hij toen heeft opgevangen van die mevrouw hier in het dorp. Hij vindt het nog steeds jammer dat ze niet bij ons kon blijven. Dat was omdat het met onze neuroot niet ging,maar onze andere twee zijn wel stabiele honden,dus daar past best een pup bij. En de pup heeft in de afgelopen twee maanden bij mn ouders al heel veel geleerd, hij heeft zn eigen puppy trainer in huis,pa traint al jaaaaaren met honden. Dus is gok dat we binnenkort maar even kennis met hem moeten maken.......
Ik snap de "eisen" van Luuk. Ik zou daar ook zo in staan. Je raakt toch gehecht aan zo'n beestje en dan weer afgeven...
Dan maar eens kennis gaan maken
Ja ik snap het ook hoor!
Maar ik ben ook opgegroeid met dat wij thuis naast onze eigen honden regelmatig een hond in huis hadden die dan tijdelijk onderdak of training nodig was voor hij naar een nieuw baasje ging. Mijn ouders zeiden dan altijd dat afscheid nemen verdrietig is,maar door die hond dan naar een eigen baasje te laten gaan,konden wij weer een andere de kans geven op een beter leven. En dat vond/vind ik ook een mooi idee.
Alleen nu is het zo kort nadat Dylan is overleden, dat ik niet al na korte tijd weer afscheid zou willen nemen.
Maar als de pup bij ons blijven zou,heeft die een baas en kunnen mijn ouders weer een andere hond opvangen. Dan hebben zij eigenlijk de pup herplaatst bij ons.
En volgens mij is dat precies wat moeders stiekem in gedachten heeft....
Zondagmiddag komen pa en ma langs met de pup, ben benieuwd!
Voorbedachte rade... maar wel lief
Jaa,ze weet dat we Dylan missen ondanks dat ie soms een halve zool was.....
En ze weet waar de pup terecht gaat komen.
Door te vragen of we hem op willen opvangen,klinkt het niet "als gelijk een nieuwe hond nemen", omdat ze ook weet dat we dat niet zouden willen.