Sinds een paar dagen heb ik flinke pijn bovenaan mijn borst..Dit is forse pijn ,stekend en beperkt bewegen. Echter de hele borstkas doet mee waar er een continu drukkend gevoel op zit. Een heel zwaar gevoel waardoor ik ook niet goed kan ademen. Het voelt heel a relaxed. Ik kan natuurlijk naar de dokter gaan maar heeft iemand een idee of dit verband houdt en wat je er aan kunt doen? Dank u!
Hoi,
Zonder lichamelijk onderzoek zal het lastig zijn om te zeggen wat de oorzaak is.
En alle mogelijke oorzaken opnoemen, wordt een beetje veel en is ook niet verstandig.
Ga dus idd naar de huisarts, zodat die kan kijken wat het is en wat er aan gedaan zou kunnen worden.
Dank voor je reactie. Ja snap ik hoor maar heb voor mezelf besloten het even aan te kijken maar je denkt wel wat zal het nu zijn. De vraag is dus ook of door een overbelaste pijnlijke spier uitraling zou kunnen ontstaan naar de borst en het dus verband houdt.
Het kan vanalles zijn, een spier,je ribben kunnen vastzitten, je zou kunnen hyperventileren, dat zijn een aantal dingen waarmee je naar een fysiotherapeut kunt gaan om dat te laten checken en behandelen.
Maar het kunnen ook je longen zelf zijn en dan is het toch echt verstandig even naar huisarts te gaan om dat te laten controleren.
Als je niet goed door kunt ademen,om wat voor reden dan ook, is de kans groot dat je gaat hyperventileren en daardoor nog veel meer vervelende klachten gaat krijgen.
Ik zou je dus aan willen raden om toch even een afspraak bij de huisarts of een fysiotherapeut te maken.
Ja misschien moet ik dat maar even doen op niet al te lange termijn. Het voelt zo naar dat ik er zelfs tegenop zie om naar een arts te gaan. Lig nu veelal plat. Heb wel een long verleden maar dit voelt anders maar ik ben geen arts natuurlijk. Dank je wel Suzan voor je reacties