Dank je voor de tips (ik ben niet degene die het bericht heeft geplaatst)
mijn man zit in fase 4 van artrose, de laatste 14 dagen is het heel erg geworden, valt er nog iets aan te doen, wie weet dat
waarom wordt men niet zo gauw geopereerd als er een ernstige vorm van atrose is aan de heup? men zegt je bent te jong voor de operaratie?
hallo ik ben jessie en ik ben 24 jaar ik vind het heel erg vreemd dat ik met mijn 24 jaar atrose is vast gesteld ik moet er aan geopereerd worden.
normaal kun je er niks aan doen zei de arts maar bij mijn is het bot op de grote teen en het op aan de zijkant van de grote teen om hoog gegrooid en kan ik met mijn voet niet meer plat op de grond lopen.
waar door ik altijd last heb van druk plekken op mijn voet.
en waar door mijn schoenen altijd testrak hebben gezeten en er eigelijk nooit is van gemerkt heb is mijn voet helemaal in een verkeerde houding gegrooid.
ik moet er 24 april aan geholpen worden en ik ben heel erg bang voor.
dat is er niet meer de hele dagen op kan staan en niet meer lopen en ik moet meschien ook nog in het gips met die voet om het weer in een normale stand terug tebrengen.
vind het wel allemaal heel erg eng.
als er andere mensen zijn die zoiets ook heben mee gemaak zou ik er graag over praten
groetjes jessie
Door langdurige overbelasting kan dat ontstaan.
In jouw geval ,door de misvorming van je voeten, is een operatie nodig. Sterkte.
Heb zelf artrose in de knieen, maar daar is mee te leven.
Als je zoekt op : artrose vind je informatie over dit onderwerp.
heey jessie,
hopelijk gaat het goed met jou, en vooral je voeten!
Ik ben 18 jaar en kwam dit tegen toen ik wat meer wou weten over atrose,... 3 weken geleden inmiddels alweer. is er atrose bij mij vastgesteld bij mijn heupen..
Ik weet nu dat er wel mee te leven is.
Dat wel,... maar ergens i het ook wel heel eng..
ik wil jouw vooral heel veel succes en sterkte toewensen.. atrose is best naar.
Hallo,
Ik lees dat je geopereerd word, een goed ziekenhuis is Sint maarten kliniek in Nijmegen.
Frank
hallo Jessie heel vervelend ik hoop voor jou dat de operatie goed uitpakt en je voeten weer gezond worden. zelf heb ik atrose in mijn handen door 40 jaar zwaar werk te doen er is eigenlik niks aan te den de splinters bot groeien mijn vingers uit soms erg pijnlijk maar ik leer er mee leven het is niet anders.zorg goed voor jezelf en sterkte met de operatie
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
hallo
is reuma slijtage, of zijn het twee verschillende aandoeningen?
ik dacht dat ik reuma had en heb mij laten testen (bloed en foto,s)
maar het blijkt slijtage te zijn
ik heb last van beide handen en vooral mijn vingers (krom en pijnlijk)
wie weet hier iets meer over
zelf dacht ik nl dat reuma,slijtage was van de gewrichten die na een lange tijd gaan ontsteken(schone onsteking)
groetjes diny
Artrose, artrits en reuma zijn echt verschillende dingen. Er is wel een overlap. Lees meer over deze onderwerpen op:
Reuma: http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=34703
Artrose: http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=34001
Artristis: http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=34704
makkelijker kan ik het niet uitleggen. Succes.
dank je wel
het is me nu iets duidelijker en kan mezelf onder de noemer atrose plaatsen
als ik het zo lees zijn het inderdaad drie verschillende dingen
met bijna de zelfde pijnklachten
graag wil ik eigenlijk eten of glucosamine nou echt werkt bij gewrichtsklachten je leest het in de bladen maar wie kan mij nou zeggen of het goed voor je is
Glucosamine is in Nederland geregistreerd als niet-receptplichtig geneesmiddel voor verlichting van de klachten bij milde tot matige artrose van de knie. Omdat glucosamine een precursor is van glycosaminoglycanen, een belangrijke component van kraakbeen, hoopt men dat glucosaminesuppletie helpt bij het herstel van kraakbeen en de behandeling van gewrichtsslijtage.
Of glucosamine daadwerkelijk op deze manier werkt, is nog onduidelijk. Over het effect van glucosamine op de pijnbeleving en stijfheid bij artrose is vooralsnog geen uitsluitsel.
Ik vind dit een hele goede vraag. Op dit moment is niet overtuigend bewezen dat het werkzaam is. Maar toch zullen somminge artsen het wel adviseren.
Ik heb over Glucosamine wat gelezen en ik heb mij wat meer laten informeren.
Kort gezegd is het als volgt: er lijken aanwijzingen te zijn dat Glucosamine inderdaad helpt, maar hiervoor zijn nog geen wetenschappelijke bewijzen die voldoende hard zijn.
Vraag je eigen huisarts voor het beste advies over een keuze voor wel of geen glucosamine gebruik.