Dank voor de uitleg. Ik ben nu weer een weekje verder en heb nog steeds pijn en de knie wordt in de loop van de dag steeds dikker.
Nu het advies gekregen van de huisarts om 2-3 weken met krukken te gaan lopen, om de knie rust te geven. Als dit nog niet helpt dan evt. verder onderzoek. Ik ben zo'n 20 jaar geleden 2x aan deze knie geopereerd wegens slijmbeursontstekingen.
Nu dus even aanzien weer...
Als de knie reactie geedt zoals zwelling en pijn, is rust altijd een juiste beslissing. Het is ook wat het lichaam aangeeft met deze signalen. Als de knie weer rustig is, is onderzoek gemakkelijker met een grotere kans op een diagnose. Mag ik vragen of u destijds na de operatie ook gerichte oefeningen heeft gedaan bijvoorbeeld op advies van de fysiotherapeut? Veel knie problemen zijn met oefeningen die de spieren van het bovenbeen versterken goed op te vangen namelijk. Misschien iets om nu weer eens te bespreken met uw fysiotherapeut.
Nee ik heb destijds geen fysio gehad. Het was zelfs zo dat ik dezelfde avond na de operatie al weer stond te koken...wat uiteraard niet goed was en de 2e operatie ten gevolg was. Maar ja met 4 kleine kinderen...
Nu ben ik dus plat op de knieën gevallen en vooral rechts gaf later op de dag en nacht steeds meer klachten. Ik heb van de huisarts wel oefeningen gekregen om die knie te bewegen, maar dan onbelast.
Ter aanvulling: ik ging voor mijn val elke week fitnessen, fietste regelmatig en slenderde elke week, dus veel geoefende spieren. Nu neemt het zienderogen af...
Wat voor soort operatie heeft u gehad? Is de meniscus verwijderd misschien? In dat geval zal de slijtage lastiger te behandelen zijn namelijk omdat het beschermde kraakbeen weg is en de botuiteinden van het boven en onderbeen direct contact met elkaar maken.
Mij is verteld toen, dat de slijmbeurs ontstoken was en die is toen verwijderd.
ik blijf veel pijn houden ondanks dat ik nu 2 weken met krukken loop. Komende woensdagavond kan ik een MRI laten maken.
De MRI toont aan dat er geen meniscusletsel is, maar wel ander letsel.
Focaal kraakbeenverlies met subchondraal botoedeem in het laterale tibiaplateau. Tevens degeneratieve cyste in de laterale tibiaal ter hoogte van het proximale tibiofibulaire gewricht.
Mediaal intact kraakbeen. Ook gering kraakbeenverlies patellofemoraal. Geen hydrops.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Om de meniscus te zien moet er een MRI-scan gemaakt worden, aan een (rontgen)foto heb je dan niets. Artsen laten je heel vaak lopen met een 'kneuzing' ook al is het heftiger. Ik loop zelf al een jaar met pijn van een 'kneuzing' en heb er soms een maand geen last van en dan weer wel. Als je ermee doorloopt raakt de rest geirriteerd door scheve belasting en je krijgt ook gemakkelijker een ontsteking in het gewricht.
Het kan ook het kraakbeen zijn wat over elkaar is gedraaid. Dat is bij mij het geval na een verdraaide knie. Hoorde ook zeker een geluid. Heb een mri gehad. Kon ook steeds beter lopen, knie buigen, strekken etc. Heb wel oppervlakkig kraakbeenderen en botoedeem. Dus duurt nog wel even, voordat de knie weer helemaal de oude is