Tamara, is je operatie goed gegaan? En wat hebben ze nog meer gevonden?
wil je in iig heel veel sterkte en beterschap wensen met je herstel, hopelijk is je pijn al wat minder.
vorige week ben ik dus terug geweest naar mijn orthopeed, hij had dus een gesprek gehad met die andere arts, hij heeft mij onderzocht en geconstateerd dat er toch verschijnselen zijn van een frezen schouder helaas! Moet nu even een paar stappen terug met fysio, dus geen kracht opbouw maar, alleen bewegen, thuis met katrol aan de gaan en alles binnen de pijngrens. Heb nog zwaardere medicatie gehad, zit nu aan de morfine pleisters en heb voor s'nachts oxacepam gekregen, wel de lichtste gelukkig. Maar ik slaap wel stukken beter nu, en dat is zo fijn! Ik wou dat ik die pleisters eerder had gekregen, de pijn is er nog wel maar, niet zo op de voorgrond en dat is al een hele verademing.
over 4 weken weer terug en mocht er geen verbetering in zitten, gaat hij mijn schouder door bewegen onder narcose, hij zegt dat het herstel daarvan 4 à 6 weken is, dat zou mooi zijn, dan ben ik er voor de zomer vanaf.
Mandy
operatie is goed Gegaan. T valt me zwaar tegen...wat een pijn. 2 nachten in ziekenhuis gebleven, ziek van de morfine. nu tramadol, paracetamol en telefoon, ben helemaal van de wereld van die troep. slaap hierdoor gelukkig wel veel.
Kan niks en pendelen is al hele opgave. Vrijdag mag ik voorzichtig tramadol afbouwen...ben benieuwd. Ik was gewaarschuwd maar t valt me alsnog erg tegen. Heb ook flinke wond van 6 a 7 cm, deze geneest mooi. Alles was flink ontstoken en ac was flink aangetast. Operatie was hoognodig. 18 april terug voor 1e controle.
jeetje Mandy bij jou toch frozen....hopelijk gaat t beter, weer narcose is ook niet fijn. maar op een gegeven moment ben je t zo zat dat alles je niks meer kan schelen...als t maar over gaat.
Sterkte!
gr Tamara
haha....ik bedoel tramadol, paracetamol en celecoxib ipv telefoon....?
hoi Tamara,
goed te horen dat je operatie goed gegaan is, wel balen van de complicaties.
en het is zwaar ik weet het, snap je helemaal als je zegt dat het je zwaar tegenvalt, dat gevoel had ik ook.
ik had op internet het een en ander gelezen, van pijnlijkste operatie die er is aan je schouder en maakte niet uit welke, dacht nog Oohh dat zal allemaal wel meevallen, erger dan de pijn die ik voelde kan het niet worden, je wordt tenminste geopereerd en daarna gaat het snel weer beter.
Ppff dat viel vies tegen!!! De pijn kon nog erger
Ik hoop dat je nu inmiddels minder pijn hebt en het afbouwen van pijnmedicatie is gestart.
je uithoudingsvermogen komt vanzelf langzaam terug, de narcose put je hele lijf in een keer uit, probeer rustig aan te doen, en goed je oefeningen.
hoop dat je controle de 18e goed uitpakt voor je, zal voor je duimen.
ja en mijn schouder ppff.... Idd toch fronzen verschijnselen, ben nog steeds zo beperkt, zit geen verbetering in.
pijn is nog steeds onder controle met die morfinepleisters, het is wat meer op de achtergrond .
inmiddels weer gestart met fysio, we hadden even een stop ingelast zodat ik even kon bijkomen van al die slechte nachten.
doe alleen mobilisatie en geen kracht opbouw totdat ik weer terug ben geweest bij de orthopeed. En moet zeggen dat de napijn stukken minder is dan voorheen, toch iets positiefs 😉
heb trouwens wel de afspraak een week naar voren geschoven, hoe eerder hoe beter en tenslotte moest ik over 4 weken terug komen en niet 5 ( nu 24-4 ipv 2-5)
maar vrees dat het wel weer narcose/operatie wordt, en boeit me niet, wil er echt zo snel mogelijk vanaf, hier wordt je soms knetter gek van!
veel beterschap en sterkte!
gr. Mandy
Hi Mandy,
schouder operaties zijn idd zeer pijnlijk en hebben vrij lang herstel nodig.... daar weten wij nu alles van.
Hier gaat t gelukkig beter, pendelen gaat goed ( Geen pijn) en heb de tramadol en paracetamol eraf. Ik voel me weer een beetje op de aarde aanwezig.. .pfff...
Ik slik alleen nog de celecoxib 200 nr 2 x per dag, ik heb geen idee wanneer je geheel vrij hoort te zijn van medicatie? Ik was van de week s avonds vergeten in te nemen, nou dat voelde ik na 2 uur direct.
Gisteren voor t eerst er ff uit geweest, mee geweest boodschappedoen....pfff....dan denk je dat je heel wat bent..NOT, was kapot en had met vlagen doffe pijn steken in mijn schouder.
mijn hele arm deed zeer, ik kan ook lastig mijn arm ontspannen in de sling, ik ben dat ding wel beetje zat nu. Nu voelt mijn arm stijf dus vandaag maar flink pendelen.
Dinsdag terug naar orthopeed, ben benieuwd.
Mss ben jij wel te snel begonnen met kracht opbouw? ik heb mijn fysio ( mag over week starten hoop ik) ook gezegd dat ik t heel voorzichtig wil aanpakken, geen enkel risico. Dan maar wat langer revalideren maar wil er nu vanaf, na 2 jaar ellende.
Jij sterkte en rustig aan.
groet Tamara
Hoi hoi,
Zo herkenbaar. Als je een keer vergeet je medicatie te slikken, ppff dan zit je gelijk op de blaren idd. En dat je hele arm zeer doet, als je net ff iets te veel gedaan hebt is ook herkenbaar, je hoofd wil wel alleen je lijf werkt nog niet mee ?
Ik vond die sling juist wel heel fijn, weet niet hoe jij hem draagt, ik had hem niet om mijn nek zitten, hij liep zeg maar schuin achter mijn rug langs, vond dat wel erg fijn , krijg je ook niet zo'n stijve nek.
Zelf was ik begonnen met fysio 2,5 week na de operatie en de eerst 6 weken heeft hij alleen mijn schouder soepel gemaakt (mobilisatie noemen ze dat geloof ik) er werd een beetje een en weer bewogen zeg maar, en thuis pendelen, wiegen en koffie roeren haha ? Ja ze hebben er leuke benamingen voor! Pas na 6 weken de zaal in om met de apparaten aan de slag te gaan, en nog zonder kracht opbouw, dat gebeurde pas na 10 weken geloof ik. Alleen mijn pijn werd toen juist weeg erger, ik denk zelf dat het juist te lang geduurd heeft maarja het is ff afwachten nog,over 7 dagen weet ik meer.
Wens je succes morgen!
Mandy
Hoi Hoi,
Controle gehad en uiteinde van de hechtingen de knoopjes verwijderd. Mag starten met fysio, donderdag kan ik al terecht. voorlopig de eerste 4 weken alleen stabiliseren, niet tillen niet duwen niet trekken en niet boven schouder hoogte. Sling afbouwen op geleide van de pijn.
Ik ben benieuwd...afgelopen nacht voor t eerst zonder publicatie, ging goed. Overdag red ik t niet zonder hoor.
Fysio heel voorzichtig starten, heb ik s avonds pijn dan is te veel geweest en gelijk stap terug. Wil ookniets overhaasten, liever 2 weken langer revalideren dan terugslag. Gelukkig denkt mijn werkgever er net zo over.
Fysio bepaalt vanaf nu wat ik wel en niet mag. vind t wel spannend hoor en ook beetje eng.
Hoop dat ik vooruitgang blijf boeken.
hoe is t met jou Mandy?
gr Tamara
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
wat een slechte dag vandaag. pijnstiller gehalveerd, sling af in huis....pfff...wat een pijn weer.Ik heb net tramadol genomen, hopelijk zakt t snel af. Toch iets te grote stap, sling af en pijnstiller halveren... Lastig hoor.
Hoi Tamara,
probeer je sling eerst af te houden als je bijvoorbeeld op de bank tv kijkt ofzo, of met eten. Mijn ervaring is wel zodra je iets gaat doen, vaatwasser uit of in ruimen, doe hem om , een verkeerde beweging en je gaat door de grond van de pijn!
Ik zei mobilisatie maar, moet zijn stabilisatie ? Het zelfde als bij jou, alleen hebben ze bij mij dat de eerste 6 weken gedaan, daarna pas de oefeningen in de zaal en de kracht opbouw. Even een tip, neem een uur voor je naar de fysio gaat een extra pijnstiller, geloof me die heb je echt nodig!
Ik hoop dat je je ondertussen wat beter voelt.
hier is het nog het zelfde, de ene dag gaat het beter dan de andere dag! Vorige week op een verjaardagsfeestje geweest ppff ... Daar moet ik echt 3 dagen van bijkomen en dan niet alleen omdat ik uitgeteld ben maar, heb ook vreselijke pijnscheuten. De morfine pleisters doen wel aardig hun werk, het is wel minder dan voorheen maarja, kan die dingen niet eeuwig blijven gebruiken. Heb afgelopen donderdag de laatste erop geplakt, maandag terug naar de orthopeed, ik ben benieuwd.
Pijn is er nog steeds maar meer op de achtergrond door de pleisters,
napijn van de fysio is er ook nog, wel minder maar, doe ook veel minder, geen kracht opbouw meer.
Slapen is soms nog steeds een hel, zeker zonder die oxazepam, maar ja goed eerst maandag maar even afwachten.
Rustig aan, luister goed naar je lijf.
groetjes Mandy
hoi,
Ik ben donderdag einde vd dag voor t eerst bij de fysio geweest. Hij was best tevreden. We hebben voorzicht gekeken hoe hoog ik mijn arm zelf kon krijgen. Wat een klein stukkie dacht ik maar hij was tevreden. Hij besteld een soort kartrolletje voor mij zodat ik onbelast mijn arm omhoog kan doen ( kleine stukjes) mbv mijn rechter ( goede) arm. Moet nu naast t pendelen mijn armen iets naar achteren bewegen en mijn schouderbladen naar achteren duwen..dat gaat redelijk omdat ik dan ruimte maak bij t AC gewricht. Maar mijn arm voorwaards omhoog of opzij...pfff...mag alleen met kartrolletje maar dan nog zijn t kleine stukjes.
Ik heb flink last hoorgisteren..dus eigenlijk alleen gependeld. vandaag is de kijken of de oefeningen, nou ja kleibe bewegingen lukken. Ik vroeg of ik over 3/4 weken weer voorzichtig kon beginnen met werken, toen moest hij lachen.. .Niet dus! Over 3/4 weken gaan we evalueren en kijken of we wat kracht kunnen gaan opbouwen, dat is dus ook 6/7 weken na de operatie dus zelfde als bij jou.
Jij succes bij de orthopeed volgendeweek...hopelijk goed nieuws
gr Tamara
hoi,
Helaas heb ik echt een hele slechte week achter de rug, vooral geestelijk, zit er momenteel zo doorheen!
Bezoek bij de orthopeed heeft opgeleverd dat, hij me onder narcose door gaat bewegen, als het goed is komt er geen mes aan te pas, hij denkt niet dat er verklevingen zijn.
dus zit op een oproep te wachten van het ziekenhuis, moet zo wie zo een nachtje blijven en krijg een paar x die dag fysio, als het aanslaat mag ik naar huis, en zo niet komt er nog een nacht bij. Dus dat is nog even afwachten hoe dat uitpakt.
Hij wilde me eerst weg sturen en kom over 2 maanden maar terug als het nog zo is, het is nog in een vroeg stadium, en het is niet erger geworden! Ook niet beter zei ik en toen ging ik los!
Nadat ik heb haarfijn had uitgelegd dat ik al 32 weken in de ziektewet loop, en dat privé en sociale leven er onder leid, ik mijn sport en hobby niet kan uitvoeren, begreep hij het wel en kwam hij met dit voorstel. Ik snap wel dat ze je niet gelijk weer onder narcose willen brengen maar, dit ging mij net even te ver, kom maar terug over 2 maanden even aankijken nog ppff....
Tamara doe echt rustig aan hoor! Je hebt het echt nodig die tijd om te herstellen, en geef het gelijk aan als je denk dat het niet goed voelt.
Groetjes Mandy
Hi Mandy,
jeetje, ik snap dat je er doorheen zit, ik zit ook al sinds 1 oktober in de ziektewet, al heb ik van half dec tot medio maart wel 4 tot 12 uur per week gewerkt vanuit huis. Ik voel me ook zo schuldig ondanks dat mijn werkgever met me meedenkt.
Voor jou dus weereen ingreep...balen hoor. Goed dat je je niet weg hebt laten sturen iig. hopelijk word je snel opgeroepen.
Ik heb sinds gisteren Geen pijnstilling meer genomen maar ik vraag me nu af of t verstandig is. heb toneeldof zeurend gevoel in mijn hele arm. Ik denk wel dat ik te veel deed met pijnstillers... morgen weer fysio.
Vreselijk dat t allemaal zo lang duurt, bij mij is t nu 4.5 week geleden maar pijnvrij ben ik nog niet en mijn arm krijg ik nog lang niet op schouder hoogte.
Sterkte!
gr. Tamara
hier ook terugval. heb zo'n vreselijk pijn in mijn bivebarm.. ..geen idee hoe dat nu komt...vanmiddag overleg met fysio....
Hou Tamara,
Wat vervelend dat je weer een terug val hebt.
Tegelijkertijd komt het me heel bekend voor, die pijn in je bovenarm, ik had soms zelfs mijn hele arm van schouder tot aan mijn vingertoppen. En vooral een dag na dat ik fysio gehad had.
Dat je meer kon en deed toen je nog de pijnstillers nam, snap ik wel, hier het zelfde.
Idd even overleggen bij de fysio wat verstandig is, je moet ook wel je oefeningen pijnloos kunnen doen (tenminste dat werd mij verteld) margedruk ik ben ondertussen 5 maanden na de operatie en zit nog aan die bende, en nog zwaardere dan in het begin.
Gied luisteren naar je lichaam dat is het belangrijkste.
Ik vertelde hierboven dat ik al 32 weken in de ziektewet loop, ben wel een beetje aan het werk maar niet veel, werk nu 2 uurtjes per dag en dan heb ik het ook wel gehad hoor!
Doe dit al vanaf begin februari, toen moest ik ook aan het werk van de bedrijfsarts,omdat ie het allemaal erg lang vond duren.
Autorijden gaat nog steeds niet geweldig, ik stuur met een hand (autootje zonder stuurbekrachtiging) en 2 handen aan het stuur houden, hou ik misschien een minuut vol.
Het is een half uur rijden naar mijn werk en das best belastend, vervolgens vind mijn bedrijfsleider het al prima dat ik er ben, hoef ook niet zoveel te doen, alleen een beetje voorraden controleren (werk in een supermarkt) maarja 2 uur heen en weer lopen en dat autorijden erbij, dan ben ik daarna wel klaar goor de rest van de dag! Ppff vreselijk vind ik het, normaal gestoken viel ik altijd door de winkel zeg maar hier wat doen , dan weer daar maar, dat gaat niet en vind het echt vreselijk!
Hoe ging het bij de fysio, heeft kunnen uitleggen waar de pijn in je bovenarm vandaan komt?
Groetjes Mandy