Hallo jaqueline,
Ik herken mijn verhaal in jouw verhaal, ben nu drie jaar geleden geopereerd en ben er nog steeds niet. Is het een idee om buiten dit forum wat ervaringen te delen.
Het plaatsen van email adressen is helaas niet toegestaan .
Kijk op:
http://www.dokter.nl/forum/handleiding
Hallo, fijn om nog een actueel forum te vinden over dit onderwerp. Ik ben anderhalve week geleden geopereerd. Ik zat al te mopperen over die vervelende messcherpe pijn die ik heb in mijn bovenarm, maar dat hoort er dus allemaal bij. Ik geloof dat mijn labrum is gerepareerd en de banden zijn ingekort. Eind deze week heb ik controle bij de orthopeed, dan hoor ik van hemzelf wat hij heeft gedaan.
Dat ik nog weken met een sling moet lopen vind ik niet zo erg maar die stekende pijn bij bijna elke stap die ik doe is erg vervelend en vermoeiend. Maar hopen dat dat binnenkort eens over is.
De stekende pij is inderdaad vervelend. Maar dat gaat geleidelijk aan ook weer over. Heb je geen pijnstillers gekregen?
Ik mag paracetamol nemen, ik nam de eerste dagen steeds 6 tabletten per dag. Nu inmiddels niets meer, de pijn is op zich wel draaglijk. Ik was bang dat die pijnscheuten betekende dat iets niet goed zat ofzo. Ik ben veel te bang dat ik iets stuk maak als ik me beweeg, de arm voelt zo zwaar als lood. Ik heb vanuit het ziekenhuis geen leefregels meegekregen, geen tips, info of wat dan ook. Ik vind dat wel jammer.
Het zal verder wel een kwestie van tijd en geduld zijn ๐
Fijn om in iedergeval ervaringen van anderen te lezen.
Hallo,
Ik heb zelf op 12-05-2013 een cuff-repair operatie gehad waarbij er een anker in mijn schouder is gezet en pezen en spieren weer naar elkaar gebracht. Na 3 maanden fysio had ik de laaste weken voor de eerste controle steeds een heftige pijn na de oefeningen en het branden van de schouderkop waarop de fysio zei dat dit de reakties waren van het schouderkapsel was. Bij mijn eerste controle op 24-08-2013 bleek op de foto te zien dat het gehele anker eruit lag en zich door de omliggende pezen had geboord.Gevolg open schouderoperatie en is er een biceppees gebruikt om e.e.a. zo goed mogelijk weer op de schouder terug te plaatsen. Hoe dat anker los is gegeaan blijft een raadsel ik denk toch een oorzaak van overmatige fysio bewegingen die te veel kracht hebben gekost. 14-01-2014 MRI controle ivm veel pijn bij het bewegen en de pees is max gebruikt dus het zit vast maar de prognose is afwachten dit jaar mocht de pijn toch ernstig blijven dan is het de keus van schouderprotese of in leiden via je rug een nieuwe spier aanleggen maar dat is een grote ingreep.
Beste allemaal,
Ik heb zelf een cuff-repair operatie moeten ondergaan met plaatsing van een anker inmijn schouder om spieren en pezen weer met elkaar te verbinden.
Ik had inmiddels na de operatie al 2 maanden fysio en had regelmatig veel pijn na de oefeningen wat de fysio uitlegde als een reaktie van het schouderkapsel.Na 3maanden 1e controle was schrikken bleek het anker eruit te liggen en moest binnen een week een open schouderoperatie ondergaan. Via mijn bicep is er toen een pees gebruikt om e.e.a opnieuw naar elkaar te brengen.1e operatie was op 12-05-13 en de open operatie en de open herstel operatie op 12-09-13 is er bij ieman bekend dat zo'n anker zo maar los kan gaan want de orthopeed begreep niet hoe dit kon gebeuren. Ik hoor graag jullie ervaringen als je dit ook hebt ervaren.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
In dec 2010 begonnen mijn schouder klachten. Na 3 injecties die niet geholpen hebben ben ik op 18-6-2013 geopereerd aan mijn schouder. Via een neerplastiek is mijn slijmbeurs verwijderd. Verder kon hij niks vinden. De operatie en revalidatie is me reuze meegevallen, maar half nov begon de pijn opnieuw!!! 15 Januari heb ik weer een echogeleide injectie gahad met een zwaardere ontstekingremmer, maar ook deze doet weer niks. Ik heb nu meer pijn als de eerste keer dus ben zo benieuwd wat de orthopeed gaat zeggen..
hallo
ik herken dit ook ik ben vorig jaar geopereerd aan mijn linker schouder en daarna had ik hetzelfde probleem wat je nu beschrijft.
Ik ben vorige week opnieuw geopereerd en het bleek zo te zijn dat er ankers op de verkeerde plaats zijn geplaatst waardoor de schouder vast loopt
misschien is dit ook het probleem bij u
Beste mensen,
Ik krijg over twee weken een cuff repair van mijn linker schouder. Een biceps pees is verdikt en deze kunnen ze op twee manieren repareren. Of opnieuw vastzetten met risico van los scheuren of de biceps pees doorknippen. Je krijgt dan geen echt spierbal meer zei de arts. Wie heeft ervaring mee met door knippen?
Mvg,
Rob
Johan: Ik hoop ook dat we snel weer s samen (met Quinto natuurlijk) aan de wdaenl gaan.@Gemma: Ik ben al een klein beetje op de been. Heb eigenlijk nog maar 1 kruk nodig om een beetje te lopen. Gaat alleen nog niet erg snel!Groeten van Martin
Goede dag
Ik heb afgelopen donderdag een schouder operatie gehad.ik kreeg ook een cd mee met de operatie. Heel interessant allemaal. Nou zag ik iets dat ik dacht huh.... oke ??? Hoort dit? Hij gaat er zo doorheen. Hoort dit??? Hoop dat iemand kan antwoorden . Liefs kim
Dat hangt af van wat er met de schouder is gedaan. Hij gaat er niet zomaar doorheen hoor. Hij gebruikt zelfs een speciaal instrument daarvoor.