Hoi
Het is mij opgevallen dat mijn 7e-8e rib enkel aan de linkerkant steeds meer naar voren gaan staan (midclaviculair). Dit is ,vermoed ik, ongeveer een jaar geleden begonnen en is progressief. Wat vrij apart is aangezien ik 22 ben en al een tijd ben uitgegroeid. De ribben zelf hebben in januari wel een paar dagen pijn (matig) gedaan. Nu heb ik al maanden af en toe het idee dat er ook steeds iets onder langs schiet. Voor artsen; het zelfde gevoel als je de lever onder de vingers voelt glijden bij buikonderzoek. Ik voel zelf verder geen rare bobbels op de ribben of andere zwellingen onder de ribben. Toch voel ik de gehele dag door (mn bij het zitten) een lichte druk achter de ribben. Verder heb ik geen klachten!
Iemand een idee wat dit is?
Ik heb foto's proberen te maken met verschillende lichtval.
groetjes
Ben je met de klachten al bij de dokter geweest en is er een röntgenfoto gemaakt?
Hoi Tandor,
Nee ik ben nog niet langs de HS geweest en dus ook nog geen foto laten maken. Ik dacht eerst maar eens hier peilen of het echt iets raars is. Mijn moeder en zusje hebben namelijk een lichaamsbouw waarbij de ribben onderaan naar voeren staan (maar dat hebben ze allebei van jongs af aan). Ik ben zelf geneeskunde student, wachten op co schappen. Ik kan zelf niks bedenken. Alarmerende klachten als gewichtsverlies etc heb ik niet.
Het hoeft ook niet ernstig te zijn. Maar een röntgenfoto zou wel opheldering kunnen geven. het zou een vergroeiing kunnen zijn of een ribblokkade door de zwevende rib
hi Tandor, ben je inmiddels al bij de dokter geweest? Ik heb iets vergelijkbaars en ik ben benieuwd of je al een uitslag hebt ontvangen?
Ik heb hetzelfde. Alleen verdraag ik geen strakke bh’s meer en ook geen beugel bh’s meer.
Ik heb een echo onderzoek gehad, maar daar kwam niks duidelijks uit. Ik heb er wel veel last van, maar ben krijg geen verdere onderzoeken.