In augustus heb ik een slijmbeursontsteking gehad in mijn bovenbeen, bovenaan, tegen de heup aan. Ik heb er toen een spuit in gehad maar zeker nog 2 maanden een blauwe plekken daar gehad. De pijn is wel weggegaan maar soms nog gevoelig. Nu eind november zie ik ineens een hele deuk tussen mijn bil en bovenbeen en daaronder een verdikking. Het gaat nu, 3 weken later, ook pijn doen. Van te voren heb ik niks gemerkt. Mijn huisarts zegt dat er waarschijnlijk een pees is afgescheurd. Maar dit kan toch niet zomaar gebeuren? Ik fitness wel 1/2 per week maar nooit iets gemerkt. Kan dit zomaar gebeuren of kan dit aan de spuit liggen?
Ik moet over 3 weken een echo laten maken. Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn of kan het ook iets anders zijn dan een afgescheurde pees?
Die vraag is zonder enig onderzoek niet te beantwoorden. Je zult even de echo moeten afeachten
Ai, dit is geheel herkenbaar. Dito bij mij. Van de zomer dachten de artsen: 'Hier is meer aan de hand'. De eerste injectie heeft goed geholpen. De tweede, recente gezette, niet. En dan die deuk, heel merkwaardig! Ik weet heel zeker dat dit níet komt als gevolg van sindsdien 14 kilo afvallen/ niet symmetrisch zijn van het lichaam. Die deuk kwam pas een poos na de 14 kilo en het gebied plus been gaan steeds meer pijn doen. Morgen foto's en bloedonderzoek. Ik het vreemd dat ik zeg dat ik mij zorgen maak? Heb eindelijk alles een klein beetje onder controle en leuke winkel op de rit...
Ik heb ook afgelopen zomer een injectie in mijn heup gekregen voor een slijmbeurs ontsteking. Nu paar maabden later zit er een deuk op die plaats. Het begint langzaam pijner en pijner te doen. Nu af en toe stekende pijn en kan niet op die heup liggen. Is door de injectie soms het zakje van de slijmbeurs leeg geraakt?? Wat zou het kunben zijn
@Paulien
Al eerder is het antwoord gegeven dat daar zonder onderzoek niet veel over te zeggen is, dat zal voor jou geval ook gelden.... Je kunt er dus beter mee naar een arts ( orthopeed) gaan voor verder onderzoek
Er is een bekende bijwerking van deze injecties: vetverlies. Dat kan een deuk veroorzaken. Misschien lig of zit je daarom tegen andere structuren aan.
Een afgescheurde pees voel je wel. Dat is anders. Dan is pijn onhoudbaar.
Bij mij is hetzelfde euvel. Ik ben al bij de fysio en orthopeed geweest en nu weer bij een andere fysio. omdat ik pijn blijf hebben in mijn heup en uitstraling naar been. Eerst werd gedacht aan slijmbeurs en ik heb ook een injectie gekregen. Daarna dacht De fysio aan trochanter pijn syndroom en is behandeld met shockwave. Heeft niet geholpen. Nu is naast de bibbel die het eerst was een flinke deuk ontstaan. Pijn blijft en niemand kan iets zien of vinden. Heel frustrerend. Die deuk moet toch betekenen dat er weefsel verdwijnt. Waarom is dit en waar kan de aanhoudende pijn vandaan komen?
Had u een normale heupkop of een grote misvormde heupkop? Is de plaats waar de prothese zit hetzelfde als uw eigen heup of is hij nu meer in het bekken geplaatst?
De deuk kan betekenen dat er weefselverlies is. Spieren en/of vet, maar het kan ook de ruimte zijn waar eerder de heup zat (als de heupkop erg groot was bv). Dan is er nu een legere plek in de heup.
Vetverlies is permanent, maar spierverlies kan nog herstellen. Soms komt dat dan op een andere plek, waardoor het de boel toch weer recht kan trekken.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Dank voor de reactie! Ik heb alleen geen prothese. Dus de deuk is uit zichzelf ontstaan, maar ik weet niet waardoor.
Ohh.. gelukkig maar.
Had u een cortisonen injectie gehad? Vetverlies is daar een bijwerking van.
Ja dat las ik hierboven al. Ik heb hierover info opgezocht maar kan vetverlies dan n dit verband nergens terugvinden? Heeft u meer informatie hierover? Graag de link. Mijn fysio zegt dat ze dit alleen ziet na een trauma en volgens haar is get bindweefsel dat verloren is gegaan. Ik lees hierboven ook dat het daarna meer pijn is gaan doen, wat ik ook heb. Ben daarom benieuwd naar het verloop bij mosp en Pauline..
Ik vind t wel bijzonder dat wij allen precies hetzelfde hebben en ik daar zelf niets over terug kan vinden, alleen in dit forum! Is dit niet meer onderzoek waard?
Geneesmiddel-geïnduceerde gelokaliseerde lipodystrofie is een gelokaliseerde lipodystrofie die gekarakteriseerd wordt door het verschijnen van asymptomatische, duidelijk begrensde, ingedrukte, lipoatrofische letsels met variabele omvang, secundair aan subcutane, intradermische of intramusculaire injectie van geneesmiddelen, waaronder corticosteroïden, insuline, humaan groeihormoon en antibiotica. Verkleuring van de huid kan variëren van wit of gehypopigmenteerd tot rood, roze of paars. Epidermale atrofie kan ook aanwezig zijn.
</section>
Ook ik heb een deuk in mijn heup.Een half jaar geleden had ik een slijmbeursontsteking dacht de dokter en heb ik 2 x een injectie gekregen met cortisonen. De pijn ging redelijk weg. Ook ik heb nu sinds kort een deuk in mijn heup. Erin zit een blauwe plek. I.v.m. de deuk is er een echo gemaakt. Er is niets te zien. Ook bij mij denken ze aan Trochanter pijnsyndroom. Ik doe dapper mijn oefeningen, maar de pijn blijft. Ik kan er niet op liggen. Geen idee hoe ik hiermee verder moet. Heeft iemand hiervoor iets gevonden wat wel helpt?