Hallo John.
Oke duidelijk , er is me ook vertelt dat er mannen met dit probleem rondlopen
" Urethritis "
Maar dat er in sommige gevallen niks tegen te doen is en dit dus jaren kan duren voor de klachten vanzelf weg gaan..
Maar ik lees op internet dat je afscheiding hebt met urethritis en ik heb dit dus gewoon helemaal niet!
Kan het dan alsnog urethritis zijn ?
en is hier echt gewoon geen antibiotica kuur voor die je misschien zou kunnen proberen die misschien toch kan helpen iets wat de groei van bacterien stopt ofzo? Want ik kan zo echt niet jaren rondlopen word er helemaal gek van.
Daar ben je dan mooi mee Frans... Ik lees, als je zoekt op antibiotica voor urinewegen vaak over doxicycline maar dat had je volgens mij ook al gehad toch?
Hoi Hans.
Ja dat heb ik idd al een keer gehad een kuur van 5dagen als ik het me goed herinner..
Maar heb ook nog getest op Ureaplasma Urealyticum krijg daar woensdag de uitslag van maar ben bang dat die toch weer negatief zal zijn pff..
Vind het gewoon heel vreemd dat ik weken nergens last van gehad alleen lichten klachten aventoe na seksueel contact.
En nu naar een PCR test bam extreme klachten weer continu pijn tussen de anus & balzak en een jeukend branderig gevoel..
En heb met plassen ook geen branderig gevoel ofzo dat is dan toch ook vreemd
Het voelt echt alsof er ergens een bacterië zit maarja elke test gehad elke keer niks..
Deze dokter heeft trouwens niet alleen op ureaplasma getest maar direct op alle bacteriën.. ik hoop echt dat er iets uit komt maar ben er bang voor.
Zo frustrerend klachten hebben maar niet weten wat het is en hoe je het kan oplossen pff..
ben benieuwd op welke bacterieen de huisarts nog meer test dan, mycoplasma, chlamydia trichomonas je had alles toch ook al eerder laten testen?
Ik denk niet dat het urethritis is
Hi Frans, Roni, allen,
ik heb het hele topic vanaf het begin doorgelezen en ik denk te lezen dat ik veel dezelfde klachten heb als jullie. Ruim 5 maanden geleden is dat bij mij allemaal begonnen. De pijn komt bij mij in vaste patronen. Dat start de eerste dagen met last in mijn mond en de dagen daarna last van pijn in de plasbuis, het pereniaal gebied en het scrotum. Na enkele dagen ook enorm veel last van irritatie / soort stekende jeuk in het genitale gebied, niet te harden. 🙁
Na ongeveer een week of 1,5 twee wordt het dan weer wat minder, maar echt weg gaat het niet. 's Nachts heb ik overigens geen last, zodra ik ga liggen is de pijn weg of goed te dragen.
En na ongeveer 2 weken begint het weer van voren af aan, de ene keer wat minder hevig dan de andere. Op dit moment zit ik toevallig weer in een hevig pijnlijke eerste week.
Inmiddels vanaf ongeveer december ook steeds meer spierpijnachtige klachten en bij tijd en wijlen klachten in verschillende gewrichten, last van mijn darmen en winderigheid. Ook een hele lichte kleur van de ontlasting en urine.
Ben ondertussen vooral onder behandeling bij de huisarts geweest. Op alle gebruikelijke SOA's negatief getest. En niet getest op Mycoplasma of Ureaplasma.
Voor de klachten aan het scrotum ben ik bij de Dermatoloog geweest en die zag klinisch geen aanleiding om iets te gaan onderzoeken.
Eind april heb ik eindelijk een afspraak bij een Uroloog. Hoop dat zij bekend is met Ureaplasma en Mycoplasma omdat ik ook heel erg het gevoel heb dat er een bacterie in mijn lichaam zit. Heb echt geprobeerd om het los te laten en als "tussen de oren probleem" te beschouwen, maar het voelt gewoon niet zo. Overigens nog geen bekkenbodem onderzoek gehad, daar wil ik het indien nodig na testen door uroloog over gaan hebben.
Ik ben benieuwd hoe het met de behandeling van Roni gaat in Brasschaat en ook naar de uitslag van Frans zijn test.
Wordt er ook een beetje wanhopig van inmiddels zeker als ik de verhalen van Roni lees met antibiotica en 10x spoelen. Maar goed, wat moet dat moet.
Het filmpje dat Roni deelde vond ik ook interessant. Gaf deze arts nu de tip om Ureaplasma juist niet met antibiotica te behandelen, maar met een anti-schimmel middel? Of heb ik dat verkeerd.
Hier een link naar een bedrijf dat test op Ureaplasma, moet je wel even naar Washington... 🙁 Maar ik deel het even omdat er toch bedrijven zijn die hier betrouwbaar op kunnen testen.
Hoi Destin,
Ik weet wel een nederlands bedrijf dat het urine-sample ook overal op laat testen, ook op schimmels
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
En nog wat beperkt naslagwerk vanuit het RIVM over Ureaplasma. Onder andere 3 laboratoria van Nederlandse ziekenhuizen waar Ureaplasma PCR tests worden afgenomen. Wellicht handig voor anderen om mee te geven aan een behandelend arts als de betreffende arts dat niet weet.
Hoi Hans, dank voor je reactie! Ik ben benieuwd, welk bedrijf is dat?
Het plaatsen van commerciële links is helaas niet toegestaan
De testen kunnen ook via de huisarts uitgevoerd worden hoor. De huisarts moet het alleen willen. Huisartsen vinden het soms wel lastig om andere LAB's te gebruiken maar mogelijk is het.