Heeft het zin om PSA te laten meten? Ivm prostaat klachten. Kan dan iets gevonden worden.
@philip,
Dat kan maar zegt niet veel over de soort bacterie die er zit. Want die zit er.
Dan nog de juiste antibiotica , en als je de juiste hebt dan nog de duur ervan.
2 week is lang niet voldoende.
En dan nog de kans dat het niet alles uitroeit omdat het in de prostaat zit.
Oftewel we zijn de lul.
Ja maar als daar een hoge waarde uitkomt word ik iig serieus genomen denk ik. Het is nu elke keer een gevecht om wat gedaan te krijgen. Blijf mij aub via hier op de hoogte houden van resultaten. Het zou mij enorm helpen.
@philip,
Jaa daar zijn ze goed in onthouden van antibiotica en denken dat ze alles weten.
Moet je nagaan dat bij sommigen na een tig aantal testen pas wat word gevonden.
Dan heb je steeds een langere kuur nodig ondat het via je plasbuis naar je prostaat ej nieren gaat .
Denk dat er niks anders opzit als blijvdn testen.
Je weet dat het niet klopt.
Ook bij jou na orale seks?? Zo is het bij mij ontstaan.
En dan zeggen ze doodleuk bekkembodem kunnen deze klachten veroorzaken.
Hou toch op zeg ik weet precies wat ik voel en waardoor het is ontstaan.
Ja ik loop er al heel lang mee, maar ik heb wel het vermoeden waar ik het moet hebben gekregen. Ik denk idd door contact ja. Kan niet zeggen in welke vorm per se. Het is we echt heel vervelend ja. Vooral omdat je zelf aardig aan de bak moet om dit te gaan fixxen. Aardig wat afspraken en consulten verder.
Een PSA waarde geeft aan hoeveel prostaatspecifiek antigeen (PSA) het klierweefsel van de prostaat afgeeft aan het bloed. De PSA waarde kan stijgen door een vergrote prostaat, een ontstoken prostaat of door prostaatkanker. Maar over een eventuele soa zegt het dus verder niets
"Dat kan maar zegt niet veel over de soort bacterie die er zit. Want die zit er." Dat is een stelling die je toch helemaal niet waar kunt maken. Voor jou, in je hoofd, zit er een bacterie, maar laat dan eerst maar eens aantonen. Er zijn meer mannen met vergelijkbare klachten waarbij het dus wel de bekkenbodemspieren zijn. Maar ook dat is voor jou onacceptabel, omdat het volgens jou niets anders kan zijn dan een bacterie.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
@ john
Niet alleen in mijn hoofd hor.
Leg eens uit waarom alles ook jeukt? Dat komt zeker ook door teveel spanning in de bekkenbodem.
De oorzaak em gevolg is hier zo duidelijk.
Voor het seksuele contact was er niks mis met mijn bekken.
Em nog iets mijn lymfeklier in de lies is ook constant opgezet en doet pijn.
Dat hoort ook bij de bekkenbodemklachten natuurlijk
Als je klachten hebt in je onderlichaam en je focust daarop zet je automatisch en onbewust je bekkenbodem op spanning. Ik zeg ook niet dat alles wat je voelt daarvan vandaan komt. Maar om het alleen maar van de hand te wijzen omdat je het niet geloofd, omdat je ervan overtuigd bent dat het een bacterie MOET zijn, klopt ook niet. Laat dan eerst de spanning van je bekkenbodem meten. En ga dan naar de dokter om te bacterie te vinden en aan te tonen
Mijn huisarts heeft met vergelijkbare klachten een spermakweek laten uitvoeren, er wordt dan actief gezocht op een pathogene bacterie. Die bleek niet gevonden. Daarmee was de kous af.
Hoi Anoniem.
Ja ik word ook gewoon bijna niet geholpen , niet door de huisarts en niet door de Uroloog..
Ze doen de standaard testen.
De standaard soa's
Urine op kweek zetten voor enventuele bacteriën.
Voor de rest moet je zelf mee komen en dan doen ze ook nog moeilijk ook! Ik betaal godverdomme toch niet voor niks elke maand 🤬
vinden ze niks krijg je van de huisarts te horen je zal ermee moeten leren leven of het zit tussen je oren , er is niks te vinden.
En Uroloog zegt op Urologisch gebied kan ik je niet verder helpen..
nou dat kan er bij mij echt niet in hoor.. wat je zal er mee moeten leven ben je ziek in je hoofd? Je word helemaal gek van die klachten soms , ik wil niet eens meer seks omdat ik weet dat de klachten dan weer erger worden.. maar soms kan ik het toch weer niet laten een man heeft behoeftes toch...
Mij is ook opgevallen , dat mijn ejucalatie niet zo sterk is zoals die is geweest het druipt eruit en de helft blijft aan mijn eikel plakken.. wat voor de klachten dus niet het geval was! Dan denk ik ook meteen weer aan prostaat maarja..
Elke keer als ik een blowjob heb gehad blijft het ook jeuken en irriteren.. (de dag d'r na)
Heb ik 2 weken geen seks lijken de klachten minder soms zelfs weg maar het komt steeds terug!
" Seks heb ik gewoon met condoom "
Hallo John ,
Weet jij hier een antwoord op?
Mijn ejucalatie is niet meer zo sterk als voorheen eerst spoot het gewoon eruit en nu druipt het eruit en blijft de helft aan mijn eikel plakken.
Soms lijkt het ook met moeite eruit te komen zo voelt het dan teminste..
( sinds ik die klachten heb )
Soms lijkt het ook een beetje stroperig of klodderig hoe ik het ook moet omschrijven pff..
De klachten kunnen door de bekkenbodemspieren veroorzaakt worden.
Op bijgaand plaatje kun je zien de de zaadleider via achterkant van de blaas naar de prostaat loopt en overgaat in de urinebuis. Deze loopt dan door de bekkenbodemspieren naar de penis. Een overspannen bekkenbodem kan dus de urinebuis en dan dus ook de zaadleider beknellen. Aan de onderkant van de prostaat tegen de bekkenbodemspieren aan zitten ook nog de cowperse klieren. Die zijn verantwoordelijk voor de afscheiding van glijvocht cq voorvocht afscheiden. Dus als de bekkenbodemspieren te veel gespannen zijn, kan dat plasproblemen veroorzaken, maar ook invloed hebben op de ejaculatie en afscheiding van voorvocht. Het sperma kan dan stroperiger worden. Ook kan het invloed hebben op erecties. Een andere oorzaak voor dikker en stroperig sperma kan te weinig vochtinname zijn.
De foto moet even opnieuw