ik ga het ook laten testen als dit het is….. ben ik echt zo blij. Klinkt raar om te zeggen.
Roni kan je mij vertellen of het via swap of urine is gevonden?
Onderzoek via een swab is nauwkeuriger dan via urine. Het beste is dan de swab te nemen in de ochtend voordat je geplast hebt. Een eventuele bacterie heeft dan de hele nacht zich kunnen vermenigvuldigen, en is nog niet 'weggespoeld' door urine.
Je zou een afspraak kunnen maken bij de OneDayClinic of de Stadskliniek en daar expliciet vragen om deze test via een swab. Die staat niet op hun website, maar ik weet uit ervaring dat ze veel meer kunnen laten onderzoeken als erom vraagt.
Zal bij mij echt anders zijn, heb al langere tijd weer een vaste partner en zij heeft absoluut geen klachten.
Amoniem.
Nog al lastig de urine ophouden tot de test moet elke ochtend pissen als een stier sinds ik die klachten heb..normaal kon ik nog gewoon rustig blijven liggen wakker worden nu moet ik direct zodra ik wakker word
En mijn test was via swab negatief maar ik denk echt dat ureaplasma is aangezien symptomen erg overeen komen en ik er 99.9% zeker van ben dat het na seksueel contact is gekomen.
Heel lastig dan, want zonder positieve test krijg je geen antibiotica.
Alhoewel... als je echt klachten blijft houden, dan zou je kunnen vragen of ze je niet blind willen behandelen. Is bij mij jaren geleden ook gebeurd. Van alles getest en telkens negatief maar het bleef jeuken als een gek. De dermatoloog heeft toen een volledige kuur cotrimoxazol voorgeschreven die na enkele dagen al aansloeg.
volgens mij kan ik het hele ureaplasma mycoplasma of andere overdraagbare aandoening loslaten toch? Heb geen jeuk in mijn eikel, geen brandend/jeukend gevoel in mijn plasbuis, zere bijbal. Zit hier vaker met pijn tussen anus en scrotum en gaande de dag komt een pijn opzetten in penis, die is 's avonds (vaak) en 's ochtends ook weer weg. Ik zet het het oefenen met bekkenbodem door en probeer wat rust te creëren in mijn stresshoofd
Hey frans ja ik heb dus hetzelfde. Heb een keer een negatieve urinetest gehad die je kan die je online kan kopen. Ga nu bij dokter doen via swap en hoop echt dat die positief is eigenlijk. Hou je op de hoogte.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hoi Anoniem.
Ja maar dat is erg lastig bij die ureaplasma omdat er antibioticaresistentie bestaat.. dus in andere woorden de bacterie is bij sommige mensen niet gevoelig voor bepaalde antibiotica.
ik heb een kuur gehad van 7dagen doxycycline die deed niks.
Maar had ook van alles opgezocht met mensen die ervaring gehad hebben met ureaplasma en daar zei ook iemand dat die doxycycline bij hem ook niet werkte en toen slikte die hem 3 weken achter elkaar en toen was het opgelost.
Dus zo een negatieve test werkt echt tegen aangezien je niet weet of je juist gaat behandelen denk niet dat een uroloog me 3 a 4 weken een antibiotica gaat voorschijven en dadelijk neem ik het voor niks. als het nou net zoals chlamydia enK was tabletje en klaar dan was het simpel.
Maar het vreemde is dat de symptomen wel echt overeen komen..
Ook heb ik een heletijd met Roni die hier ook reageert contact gehad via dit forum en wij dachten het zelfde probleem te hebben en die is nu dus ook na 4x testen pas positief getest een hoop gezeik is het!
En ik word er helemaal ziek van.
Philip..
Ik ben getest bij de uroloog.
Maar ik ben eerst bij de dokter verkeerd getest.
Daarna had de uroloog de verkeerde swab gebruikt.
En daarna was het eindelijk goed ( zegt de uroloog teminste ) lijkt alsof ze er niet veel vanaf weten dus dan snap je wel dat ik het niet helemaal vetrouw of het nou wel goed gedaan is.
Maja toen hoopte ik dat die test positief was hoe raar het ook klinkt , maarja dan weet je teminste wat het is en kan je een behandeling starten.. maar helaas negatief!
Ik heb vandaag weer de dokter gebelt voor een doorverwijzing naar de Uroloog ik word donderdag terug gebelt door de dokter die me toen hielp en dan doen ze hopelijk niet moeilijk en kan ik snel terecht en laat ik mezelf nogmaals testen.
Ik hou je ook op de hoogte!
Beste mensen,
Mijn uitslag was via urine.! Maar ik raad het aan om met swab ook te doen.
Als uw HA niet goed van afweer dan beter naar andere HA gaan zou ik zeggen.!
Ik ben vandaag bij uroloog geweest en hij heeft mij VIBRATAB voorgeschreven.
En de HA heeft my DOXYCYCLINE voorgeschreven
Nu weet ik niet welk ik best zou nemen
John
HA heeft me doxycycline voorgeschreven 100 mg 2 x per dag , 7 dagen
en uroloog heeft me VIBRATAB gegeven 100mg 1 x per dag 9 dagen . De eerste keer moest ik 2 nemen dacht ik ..
nu welke zou ik best nemen ?
danku
Waarom via swap als het bij jou via urine gevonden is? Is dat beter? Succes met de behandeling hopelijk snel van de klachten af!