Hallo,
Wat voor ziekte/soa kan je krijgen door het roken van andermans sigaret of joint. Stel dat die persoon een ziekte heeft, maar je weet er niet van. Of hij heeft een soa. Kan ik dat dan ook krijgen door zijn sigaret of joint op te roken die op de helft is? Ik heb dingen gehoord over koortslip, meer niet.
Met vriendelijke groet,
Jeroen
ja, een koortslip is besmettelijk, ook verkoudheid, griep, ziekte van Pfeiffer en nog wel meer dingen.
groetjes, Brenda
Dank je Brenda. Inderdaad, op een sigaret kunnen bacteriën en virussen zitten die iemand anders in de mond heeft. Als jij die sigaret dan in jouw mond doet, dan lopen 'die beestjes' over op jou.
Als je koortslip door iemand anders ontvangt, blijf je dat dan ook werkelijk voor de rest van je leven houden?
dat hoeft niet perse
En niemand die een specifieke antwoord kan geven? Ik ben ook wel benieuwd, geen idee op welke manieren bijvoorbeeld chlamydia en gonnoroe overgedragen kan worden. Maar ik ken wel iemand die om gaat met een persoon die dat dus heeft. Al dan geen sexuele activiteiten voor zo ver ik weet, maar bijvoorbeeld dingen die gedeeld worden. Geen idee hoe goed ze daarmee oppassen, zoals met bekers en flessen drinken ofsow. En ik gebruik dat dus ook van me vriend (ik neem aan dat het goed schoon is maar dan toch), daarnaast roken we ook wel eens samen een joint dus wil ik graag weten of ik nou gevaar loop of niet..
Zo krijg je geen soa. SOA staat voor Seksueel Overdraagbare Aandoening. Er moet dan toch iets anders gebeuren dan samen een joint roken of een glas of fles delen
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Kan je een soa of iets krijgen als je sigaretten van andere heb gedeeld of is dat onmogelijk?
Onmogelijk
Ook als je sigaretten van de grond hebt gepakt als je helemaal gek werd/word van het niet roken! Een sigaretje pakken van de grond is ook niet gevaarlijk?
Nee ook dan niet. Zo kun je geen soa's krijgen
Soa valt ook herpes aan enz enz? Ik heb wel wat dingen wat je voelt maar dan maak je je toch wel druk.. Maar ja soms is de drang zo groot dat je een halve sigaretje op de grond al genoeg vind.. Is misschien geen soa waardig idee? Maar misschien niet slim
Je krijgt zo geen soa. Ook geen herpes. Maar slim is het inderdaad niet. Als je het dan toch niet kunt laten (roken) koop dan sigaretten. Je weet namelijk niet of er nog andere rommel in sigaretten zit die je van straat raapt