Hallo,
Ik had een puistje op mijn voorhoofd waar beetje bloed uit kwam. Mijn dochter van 1 heeft eraan gelikt tijdens het knuffelen . Kan ze hierdoor hepatitis c en b hebben opgelopen?
Alvast bedankt
Heb risico gelopen merendeels op hepa c.
Ben in afwachting op mijn testtermijn.
Hepatitis B en C kan je krijgen door contact met besmet bloed via b.v. een wondje of slijmvliezen. Als iemand besmet bloed in zijn of haar mond krijgt, kan je hepatitis B of C krijgen.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik je vraag erg theoretisch vind overkomen. Net als (veel) andere vragen die je hier over diverse soa's al hebt gesteld.
Bedankt voor het reageren. Is mijn situatie ook risico geweest vanuit een puistje?
Je zegt dat er bloed uit kwam, dus ja.
Maar nogmaals: theoretische vraag wat mij betreft. Of zit ik er compleet naast?
Ik bedoel dat je volgens mij al veel vaker over allerlei soa's erg theoretische vragen stelt. Ik krijg de indruk dat je meer last heb van een angststoornis dan van een soa.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
@ Anoniem
"Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik je vraag erg theoretisch vind overkomen. Net als (veel) andere vragen die je hier over diverse soa's al hebt gesteld." Dit is een conclusie die je niet zomaar kunt trekken...
Het komt zo op me over, John. De topic starter, die zich "." (punt) noemt lijkt me een redelijk uniek profiel. Niemand anders kiest zo'n naam op dit forum. Onder die naam zijn al meerdere vragen gesteld over van alles en nog wat, wat betreft soa's.
Dat mag natuurlijk, maar ik hoop met mijn reactie - als mijn gevoel klopt, de topic starter inzicht te geven dat er mogelijk iets heel anders aan de hand kan zijn. En dat doe ik niet om te klooien, maar omdat ik iedereen een leven zonder angststoornis gun. Ik kan uit ervaring vertellen hoe het is om een angstprobleem te hebben, en ook dat je er iets aan kan doen. Hoe je dat patroon kan doorbreken. Dat doe je in ieder geval niet door bevestiging te blijven zoeken.
Maar goed, ik begrijp je reactie. Mijn manier van reageren is alleen om te proberen de spiegel voor te houden, niet om te klooien of iemand de grond in te trappen.