Beste,
Een aantal weken geleden 2-3, ben ik onveilig gepijpt. Nergens last van gehad tot ik gister echt constant een gevoel heb van een volle blaas en na het plassen voelt het goed voor 15-30 min en daarna krijg ik weer direct een brandende pijn bij mijn perineum gedeelte constant, de hele tijd.
Wel heb ik woensdag echt veel gedronken en heb ik ook geschoren bij mijn geslachtdeel en kwam er een beetje scheerschuim in mijn geslachtsdeel. Ook niet onbelangrijk om erbij te melden; eerder begin deze week had ik een flinke verkoudheid te pakken.
Wat kan dit zijn? Een verkoudheid, blaasontsteking of een soa/welke?
Alvast bedankt.
Moeilijk om daar zo antwoord op te geven. Ga naar de huisarts laat je urine op een urineweginfectie testen en een soa test doen
Lastig, ik ben voor langere tijd in het buitenland. Welke soa denk jij dat het kan zijn? Lijkt me geen gonorrea of syfilis dus Chlamydia dan lijkt me de enige optie of niet?
Ik zou het niet kunnen zeggen. Het is nog maar de vraag of het überhaupt een soa is.
Ook in het buitenland kunnen die dingen worden getest.
Is het oke dat ik tot die tijd veilig seks heb met condoom?
Beste anoniem
Van orale seks kan je wel een soa oplopen. Het is moeilijk om via deze weg te zeggen of je een soa hebt of misschien een ontsteking aan de urinewegen/blaas. Je laten onveilig pijpen is nooit zonder risico. Echter is het onmogelijk om via deze weg effectief te weten wat uw klachten zijn. Dit kan enkel via een test op soa's.
Via orale seks kan je diverse soa's oplopen: gonorroe, syfilis, chlamydia en herpes. Ook hepatitis B is mogelijk, hiv is een erg klein risico.
De soa's gonorroe en chlamydia kunnen een branderig gevoel geven bij plassen zoals je omschrijft.
Het is uiteraard aan te raden om steeds op een veilige manier seksuele contacten te hebben. Nu, gezien je nog niet weet wat de uiteindelijke diagnose is, maar ook in de toekomst. Orale seks is onveilige seks indien je geen condoom gebruikt. Onveilige seks betekent kans, een risico, op soa's en andere overdraagbare aandoeningen. Indien je vaak wisselende partners hebt, doe je er goed aan om jezelf steeds voldoende te beschermen. Op internet zal je het antwoord niet vinden en zullen je klachten niet kunnen worden behandeld. Ga naar de dokter en bespreek je klachten.
Bedankt, ik heb de afgelopen 3 dagen hier geen last van gehad maar nu inmiddels vandaag wel weer een beetje. Kan er uitgesloten worden dat dit een soa is en dus iets anders zoals een blaasonsteking oid?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
uitsluiten kan pas na een soa test
Ik heb gister na 2.5 week een syfilis zelftest gedaan deze was negatief, kan dit dan wel uitgesloten worden?
Nee dat was zinloos. En dat staat ook in de bijsluiter van de test als het goed. Testen kan pas vanaf 4 weken na het contact
2 weken gelden voor andere soa's maar niet voor syfilis
Beste anoniem
Uitsluiten van soa omdat je enkele dagen geen last hebt kan je enkel doen mits een soa-test. Je zegt zelf dat je nog klachten ervaart. Dan nog is bij onveilig seksueel contact een soa-test aangewezen. Afhankelijk van de soa, is testen zinvol vanaf 2 weken ( chlamydia en gonorroe)en syfilis vanaf 4 weken. Heeft te maken met de incubatietijd, zeg maar tijd besmetting en effectieve symptomen. Het is goed mogelijk dat je bij syfilis geen symptomen hebt, maar pas na enkele maanden wel. Die incubatietijd kan dus tot 3 maanden na besmetting duren. Ook dan bij symptomen is een test aangeraden. Voor 4 weken is de bacterie niet of nauwelijks te detecteren in het bloed. Vandaar deze richtlijn. Zelfs al heb je geen symptomen na die 4 weken, dan kan een test geadviseerd worden indien de symptomen optreden. Op die manier kan syfilis uitgesloten worden..
Ik zou ook niet steeds informatie op internet zoeken. Indien je vragen hebt, dan is jouw arts de eerste die deze dient te beantwoorden. Je bent dan ook zeker van een 100% correct antwoord. Op internet staat vanalles te lezen, vaak geen betrouwbare informatie. Lees de bijsluiter aandachtig en vraag raad aan je adviserende arts. Die kan je beslist helpen.