@ Timo
Dat is bullshit. De dokter moet zorgen dat je ergens vanaf komt en niet het forum
Er zijn nu eenmaal regels voor het forumgebruik. Die heb ik niet bedacht, maar moet er wel zorgen dat ze worden nageleefd.
Dat is ook ergens waar John, alleen helpen de huisartsen, ziekenhuizen en dermatologen niet echt mee. De adviezen die jij mij bijvoorbeeld gegeven hebt doen zij niks mee, kunnen ze niet of willen ze niet uitvoeren. Hierdoor belanden we steeds in het zelfde schuitje en worden we niet serieus genomen. "je moet er maar mee leren leven", "Het heeft verder geen gevolgen", "Het zit tussen de oren" etc. Als dan iemand zoals buitenland genezen is door andere medicatie zou het wel fijn zijn als we deze ook zouden kunnen proberen, het is niet alleen fysiek dat ons raakt maar ook mentaal, seks kan niet en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik snap dat je je ook aan de regels moet houden, maar dit forum is denk ik wel het laatste waar mensen gaan kijken. Iemand die genezen is gaat niet zo snel hierop kijken, het maakt het voor ons nogal moeilijk en gecompliceerd aangezien ons lichaam ook kapot is van de medicatie en we niet resistent willen blijven. Daarom kan ik Timo's frustratie goed begrijpen, zonde dat de zorg in Nederland gewoon dikke klote is en daarvoor elke maand flink gelapt moet worden....
@buitenland
Beste, ik heb de pillen gevonden en besteld! Ook ik ga hieraan beginnen.. Ik kan via het ziekenhuis de prista krijgen.. deze moet besteld worden uit Frankrijk! En deze moet ik zelf betalen😅€500… aangezien antibiotica erg slecht is voor je lichaam, Probeer ik eerst Buhner. Aangezien dit goed aansloeg bij jou!
Groeten Timo
Ik update weer na Buhner of t heeft gewerkt of niet
John ! waarom heb je mijn reactie over het vasten verwijdert ? ik wil hier niks mee verkopen maar mensen helpen
@anoniem
Ik kan me niet herinneren dat ik hier een reactie heb verwijderd. Ik zou zeggen: plaats ze dan even opnieuw
@anoniem
Ik kan me niet herinneren dat ik hier een reactie heb verwijderd. Ik zou zeggen: plaats ze dan even opnieuw
@ John,
Nou bij deze jongens mijn genezingsverhaal kort maar krachtig jaar lang geleden aan deze klote bacterie waarna ik alles geprobeerd heb van antibiotica tot kruiden maar niks werkte, tot ik op het idee kwam om de bacterie te laten uitsterven doormiddel van vasten. En dan heb ik het over 8 dagen lang vasten dus helemaal niks eten, waarvan ik de eerste 2 dagen ook niks heb gedronken. Na de eerste paar dagen merkte ik al een groot verschil doordat de uitscheiding verminderde tot ik bij dag 8 helemaal niks meer had heb ik me zelf laten testen en tot mijn grote verbazing werkte het !! echt jongens vorige week weer getest en weer negatief
Hoe fijn het ook voor je is dat je van de mycoplasma af bent, je kan niet zomaar de conclusie trekken dat dit _dus_ door het vasten komt.
Een bepaalde periode helemaal niks drinken is sowieso af te raden. Verder is er geen enkel verband te leggen tussen vasten en het genezen van een bacteriële infectie. Ik zou dus voorzichtig zijn met het claimen van dit soort successen.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
@ anoniem
Er zijn wetenschappelijke studies die aantonen dat Mycoplasma ijzer nodig heeft en bepaalde proteïnes om te overleven antibiotica werkt op het blokkeren van bepaalde proteïnes en ijzer door niet te eten doe je eigenlijk het zelfde
Wanneer je vast reset je lichaam zich als het waren alle beschadigde/on nodigen cellen worden schoongemaakt Mycoplasma een bacterie zonder celwand hecht zich aan cellen
Je moet er zeker mentaal en fysiek klaar voor zijn !
Ik ken geen enkele wetenschappelijk onderbouwde studie, die dat bevestigd.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S200103702100444X
Hier heb je er een @John
En hier nog een @john ( er word niet letterlijk verteld dat je door vasten een genezing hebt maar als je even logisch nadenkt kom je er wel uit, doormiddel van vasten krijgen die bacteriën geen voedingstoffen binnen en na 72 uur van vasten komen er allemaal nieuwe stamcellen je bloedbaan binnen die beschadigde cellen en eventueel geïnfecteerde cellen opruimen daar zijn tal studies over te vinden !! )
Helaas werkt het zo niet.
"doormiddel van vasten krijgen die bacteriën geen voedingstoffen binnen" -> hoe krijg je dit verzonnen...?! Door een tijd niet te eten verdwijnt echt niet de voedingsbodem voor een bacterie. Die verdwijnt pas wanneer je lichaam dood en totaal ontbonden is. Tot die tijd blijven er altijd voedingsstoffen aanwezig waarop bacteriën, virussen en schimmels kunnen leven.
Nog daargelaten of je wel of niet baat hebt bij een bepaalde therapie... het is heel erg lastig om de conclusies die jij trekt te rechtvaardigen. Er zijn meer effecten dan alleen het vasten waardoor een infectie kan genezen. In ieder geval zijn jouw conclusies niet onderbouwd door wetenschappelijk onderzoek.
Nogmaals: heel fijn dat de bacterie nu weg is, want dat is het belangrijkste, maar om nou een kuur vasten te gaan promoten als dé oplossing voor mycoplasma, dat gaat mij echt te ver.
Het zijn toch vooral artikelen over hoe de bacterie leeft en kan blijven leven. Nergens wordt er geschreven/of genoemd dat vasten de bacterie zal bestrijden. Ik kan er ook met " logisch" nadenken geen enkele aanwijzing of verklaring voor vinden. Die is er namelijk niet. En die bacterie voedt zich niet met ijzer dat je door voeding binnen krijgt. Bovendien zijn de artikelen niet gestaafd door wetenschappelijk onderzoek.Je kunt het aanwezige ijzer in het lichaam verlagen door te vasten maar niet elimineren. Het werkt zo idd niet. Bovendien is het verlagen van de ijzer inname niet goed voor je gezondheid. Er kan anemie ontstaan door ijzergebrek. Het lichaam kan die bacterie zelfstandig opruimen. En dit is wat er volgens mij bij jou is gebeurd.