Hallo,
Ik ben nu al een tijdje aan het sukkelen met mycoplasma genitalium. Begin maart ben ik positief getest voor MG en heb een kuur azythromicine ingenomen. 7 weken later heb ik een nieuwe test laten doen waarop bleek dat ik nog steeds positief was. Ik heb extreem veel afscheiding wat ik hiervoor nooit heb gehad. Na mijn laatste test heb ik een kuur moxyfloxacine gekregen die ik 10 dagen heb ingenomen. Tijdens die 10 dagen is mijn afscheiding verminderd maar niet zoals het hoort te zijn. Mijn partner is ook behandeld met AB en heeft geen symptomen. Ondertussen heb ik hem verlaten aangezien dit iets is wat hij mij heeft gegeven. Het is nu 3 weken geleden sinds mijn kuur moxy en mijn afscheiding is nog erger geworden als ervoor. Ik zou nog een aantal weken moeten wachten op een nieuwe test maar ik vrees voor een positieve test met resistentie tegen moxy.. ik weet niet wat ik moet doen, ik voel me zo onzeker. Zijn er nog andere opties buiten azythromicine en moxyfloxacine die werkzaam zijn tegen MG?
Uitslag van het ziekenhuis vandaag binnen gekregen. Nadrukkelijk verteld naar een antibiogram, deze is wederom niet afgenomen. Het is dus positief maar ze weten niet waar het vandaan komt en de rest kunnen ze niet zien. vanochtend ook bij de huisarts geweest, een swap en plas afgenomen. even afwachten of deze wel een antibiogram afnemen...
Wat ik zou doen bij de huisarts: nogmaals je bezorgdheid bespreekbaar maken, en de huisarts aangeven dat je begrepen hebt dat een antibiogram mogelijk kan bijdragen aan een oplossing. Vraag de arts hoe hij/zij dat ziet. Deze zal dan gemotiveerd aangeven hoe en wat.
Stel dat men blijft weigeren, dan zou ik me tot een privé kliniek wenden. Het kost dan wat, maar met je gezondheid blijft je niet klooien.
Als de huisarts gemotiveerd aangeeft waarom een antibiogram geen toegevoegde waarde heeft, dan zou ik dat wel aannemen.
Bedankt voor je reactie, dit heb ik inderdaad al meerdere malen aangekaart alleen krijg ik dan als antwoord dat ik er niet zoveel aan moet denken en dat het daardoor komt. terwijl er komt afscheiding uit mijn penis, dit kan ik niet wegdenken, ook pijn bij het plassen. Volgens mijn huisarts is dit het laatste wat die gaat doen. mocht het nou zo zijn dat ik inderdaad naar een privé kliniek moet gaan welke zou u dan adviseren met betrekking op dit probleem? Met je gezondheid blijf je inderdaad niet klote maar het breekt je mentaal redelijk af moet ik zeggen. Ik hoor graag van u
Mijn gedachten:
je hebt soa klachten. Laat een test doen. Bij negatief en toch klachten: doorzoeken middels testen.
Is de test mycoplasma genitalium positief, en je hebt klachten, dan behandelen. Let wel: positief op MG is wel echt een voorwaarde. Als alle tests negatief zijn, dan is er simpelweg geen micro-organisme en komt er dus ook geen antibioticum.
Let wel: soms komen klachten ook doordat iemand niet van zijn penis afblijft. Als het ware blijft trekken om te kijken of er nog afscheiding is. Als je dat doet, dan loop je het risico op soa-achtige klachten door de irritatie. Mechanische infectie wordt dat wel eens genoemd. Niet door een bacterie, virus of schimmel, maar door het continue eraan zitten. Feit is ook als je ergens veel mee bezig bent, dan voel je vanzelf wel wat. Ik praat het daarmee niet weg, maar het is wel een feit.
Als je concreet aan een behandelaar vraagt naar de zin of onzin van een antibiogram, dan hoef je met "niet zoveel aan denken" geen genoegen te nemen. Er vanuit gaande dat de MG inderdaad positief is getest. Dat is wel mijn uitgangspunt.
Ik ken geen privé-kliniek specifiek hiervoor, en ik mag hier geen reclame maken. Maar ik weet dat er specifieke mannenklinieken zijn. Er is er een die begint met een A... Die zou je altijd eens kunnen bellen, en volgens mij wordt het zelf vergoed als je wordt doorverwezen.
Als het mij zou overkomen: desnoods via een kweek zoeken naar de ziekteverwekker, en als die is gevonden dan de strategie bepalen om die weg te krijgen. Rationeel en gestructureerd.
Bedankt anoniem, de uitslag is inderdaad MG positief. Antibiogram wederom niet afgenomen! De rest van de soa's zijn uitgesloten en allemaal negatief. Gisteren tevens een swap en kweek laten maken, hopelijk dat de huisarts nu wel een antibiogram maakt. Bedankt ik zal deze kliniek zeker bellen. Ik hoop dat deze me nog kunnen helpen en dat MG eindelijk weggaat.
Fijn weekend allemaal!
Hallo harry, deze heb ik niet gehad. Heb jij deze al eens gehad en of werkt deze?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Nee ik ook niet Piet, ik heb echt veel studies gelezen en er staat dat die gebruikt word bij resistentie ( ik loop ook al een jaar rond en allerlei medicijnen gebruikt ) ik heb ook iets over chlooramfenicol gelezen een jonge man uit Engeland die genezen werd na falen van meerdere antibiotica ik ga dit ook aankaarten met de arts! probeer het ook !!
Heren..
Jullie zijn niet alleen. Ook ik ben getroffen door dit vreselijke probleem.. we zijn 11 weken verder
1 azitromycine ( werkte niet )
2 moxifloxacine ( 1 pil genomen, 3 dagen over me zeik geweest ivm paniek hartklopping etc direct gestopt dus )
3 doxycycline ( vandaag de laatste 2 pillen genomen van de 10 daagse kuur, werd vanochtend nog wakker met een druppel dus was weer kansloos )
Ik word gek seksleven staat stil inderdaad. Wat een ellende mannen ik hoop dat er snel een oplossing komt. Ik word helemaal naar wat ik lees hoelang mensen dit al hebben..
Buitenland!
Heb jij die prista al geprobeerd??
Want ik lees uit chinese studies dat dit 97,5 procent van de mensen met een macrolide resistentie geneest!
Ik ga het maandag aankaarten bij de huisarts.
Btw is er al iemand genezen??
Helaas het is weer terug! Ik heb besloten het niet te behandelen ik word zieker door de antibiotica dan de MG zelf het mag dat niet verstandig zijn ik hoop dat het ooit vanzelf weg gaat
Hey Mike,
Welke antibiotica heb je gehad? Ik ben namelijk wel een 'beetje' wijzer geworden het zit niet in mijn plasbuis, nadeel is dat het dus bij mijn blaas of prostaat zit... ze kunnen volgens het laboratorium geen spermakweek doen, het is alleen aantoonbaar in mijn urine (voor nu) Ik heb nog een kuur liggen maar slik deze pas als ik weet waar het vandaan komt. Ik snap je gevoel mike, het komt wel goed gaan we maar vanuit. Mocht ik meer weten houd ik iedereen op de hoogte