Soa test is gedaan op chlamydia gonorea en mycoplamsa hominis en ureaplasma urealitycium of zoiets
Heb ook kuur antibiotica gekregen van 10 dagen levofloxine 500 mg
Je bent onder behandeling van een arts. Stel daar je vragen aan en wacht de behandeling af, anders gaat alles door elkaar lopen. Bovendien kan via een forum natuurlijk nooit echt worden "meegedokterd".
Beste ok dat begrijp ik wel .
Maar lees overal dat wachttijd voor testen 14 dagen en soms 21 dagen .
En mijn arts spreekt plots over 6 weken vroeg me af wat de mening van u was als zorg professional.
Regulier wordt twee weken aangehouden voor een standaard soa test, maar wat de overweging is van de behandelaar om zes weken aan te houden weet ik niet. Mogelijk om elk risico op een vals negatieve test volledig uit te sluiten, of hij/zij hanteert een langere termijn in combinatie met de antibioticakuur.
Een arts maakt zijn/haar eigen afwegingen op basis van jouw klachten, je verhaal en alles eromheen. Dat is een weloverwogen afweging.
Gebruik de antibiotica precies volgens het voorschrift, en volg de adviezen van de behandelend arts op.
Beste
Dank voor u antwoord. Antibiotica kuur is gedaan sinds gisteren zal wel zien nog kleine 2 weken en zitten aan de 6 weken . Ik vermoed dat deel van mijn klachten mss ook wel stress gerelateerd zijn . In verleden nog overspannen bekkenbodem gehad . Maar die onzekerheid knaagt aan me ma moeten positief blijven zijn al ruim over de helft .
Kunnen enkel maar hopen dat alles negatief is en klachten terug gaan liggen zeker .
Neem maandag eens contact op met de huisarts en vraag daar advies of tussen nu en vrijdag 9/2 nog iets moet kan gedaan worden anders word het aftellen en wachten .
Weet je soms of dan de bloedtesten op soa ook al kunnen of is die termijn van 6 weken te kort?
Bedankt alvast
Hiv kan na zes weken. Syfilis na vier weken. Hepatitis B na drie maanden (soms al eerder zichtbaar in bloed).
Op basis van een toelichting 'gescheurd condoom' vind ik het wat overdreven om deze drie te laten testen. Dat zou ik alleen doen bij duidelijke klachten zoals conversiegriep, syfilis zweer of klachten die mogelijk duiden op hepatitis.
Troebele urine heeft hier allemaal niets mee te maken.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies