Hallo allemaal
Ik ben een man en heb 2x een hookup gehad met 2 mannen. Ik heb hun beide gepijpt en ik ben ook 1x gepijpt. Eentje is in mijn mond klaar gekomen maar ik heb dit niet doorgeslikt (zover ik weet, misschien is er iets doorheen gekomen masr volgens mij niet)
Hoe groot is de kans dat ik een SOA heb? Ik heb namelijk af en toe jeuk alleen heeft elke man dat wel denk ik. Ik heb ook hele 2 of 3 hele kleine bultjes die zo klein zijn dat ik geen foto ervan kan maken. Ik heb wel het idee dat hier de jeuk vandaan kan komen? Ik heb nooit voorlichting gehad of ervaring hiermee daarom dacht ik dat dit een goede plek was om mijn vraag te stellen.
Groeten,
Hiv en soa's zijn geen kansberekening.
Wat jij beschrijft is een serieus risico op gonorroe en chlamydia, en een klein risico op hiv en syfilis.
Je kan 2 weken na het contact een test laten doen op gonorroe en chlamydia. 6 weken na het contact een hiv test met een 4e generatie combotest. 8 weken erna een syfilis test.
Wat is een 4e generatie combotest? Het is al ruim 2 maanden geleden en heb verder nog niks gemerkt. Waar word aangeraden om je te laten testen?
De kans om zo hiv te krijgen is niet zo heel groot. Bovendien ervaren de meeste mensen die hiv oplopen een ernstige soort van griep (conversiegriep) die je echt niet over het hoofd ziet. Op basis van wat jij beschrijft zou ik niet snel denken aan een hiv infectie.
Andere soa's kan wel. In je mond/keel merk je dat ook vaak niet.
Als je er ongerust over bent kan je tests laten doen. Een 4e generatie combotest is een hiv test die zowel op antigeen als op antistoffen test. Het is een soort dubbele test die al heel snel kan worden uitgevoerd.
Omdat het bij jou al meer dan twee maanden terug is, kan je nu laten testen, als je dat zelf wilt. Het geeft wel zekerheid.
En 4de gen combotest, is de laatst ontwikkelde test die zowel op antilichamen als antigenen test. Testen kan via huisarts, ggd, en nog andere instituten