Zo’n twee weken terug had ik enkele minuten na het klaarkomen een branderig gevoel. Het was na de ejaculatie en het was mij direct duidelijk dat dit geen interne klachten waren. Door op zoek te gaan naar de oorzaak bleek mijn voorhuid (huid net onder de eikel; onbesneden) wat schilferig te zijn.
Nu heb ik al eens gehad dat ik er vervel en dat gaat meestal snel over. Dit is nu anders. Het zijn schilfers die pas verschijnen wanneer de voorhuid vaak beweegt of wanneer er echt wordt gewreven op die huid zelf (en zo dus schilfers ontstaan). Voor de rest ervaar ik geen klachten. De eikel zelf was nooit echt schilferig, al merk ik dat vandaag precies wel wat meer.
Nu is mijn vraag of ik hiervoor een dokter dien te consulteren en of dit een soa kan zijn? De huid is op dit moment zo’n 10 dagen schilferig. Mijn laatste seksueel contact is 1,5 maand geleden. Toen had ik wel orale onbeschermde seks. Het zou dus van dat contact moeten zijn als het een soa is, ervoor had ik geen onbeschermd contact.
Hopelijk kan iemand me wijzer maken.
Het zou een schimmelinfectie kunnen zijn. Ga ermee naar ede huisarts
Ik was van plan morgen een huisarts te consulteren. Gisteren merkte ik nog steeds schilfers op, maar vandaag was dit zo goed als volledig afwezig. Als ik morgen nog klachten heb zal ik zeker de huisarts raadplegen. Ik vroeg mij af of ik best ook een arts raadpleeg wanneer de symptomen afwezig zijn? Kan een arts dan helpen? En stel dat het een schimmel is, kan deze dan vanzelf “genezen” of verdwijnen? Is dat gevaarlijk als deze niet wordt behandeld?
Samengevat vind ik het dus wat ongemakkelijk om een dokter te consulteren wanneer ik geen symptomen kan aanwijzen.
Bedankt voor de hulp
Als je geen klachten hebt heeft het niet zo veel zin om naar de dokter te gaan . Kijk het gewoon nog even aan.