Hallo,
Ongeveer 2 weken heb ik seks gehad met een vrouw waarvan ik niet zeker was of ze al dan niet besmet was. Ik heb natuurlijk een condoom gebruikt, maar toch heb ik ergens angst om toch HIV opgelopen te hebben. Deze angst is er alleen maar erger op geworden toen ik een 2-tal dagen geleden merkte dat ik gezwollen klieren had. Ik weet dat men meestal rond deze periode last krijgt van bepaalde symptomen, waaronder gezwollen klieren( de zgn. Conversiegriep). Nu vroeg ik me af of je tijdens deze conversiegriep meerdere symptomen hiervan ervaart of is slechts gezwollen klieren al een reden om de alarmbel te luiden?
Mvg,
JD
Bij normale hetero seksuele klachten is de kans op een HIV besmetting sowieso al klein en wordt dan ook nog heel erg terug gebracht door het gebruik van de condoom.
Dus de kans op een HIV besmetting acht ik uiterst klein.
Als je je daar echter wel zorgen over maakt .i.v.m. de opgezette klieren ga dan naar je huisarts en bespreek het met hem/haar
Ben naar de dokter geweest, die heeft me gezegd dat ik de gezwollen klieren in het oog moest houden. Als de zwelling eind deze maand niet beter is moet ik bloed laten nemen... Ik heb natuurlijk ook wel last van verstopte neus de laatste dagen, zouden de gezwollen klieren daar niks mee te maken kunnen hebben?
De verstopte neus kan op een virus infectie duiden, Daar kun je inderdaad opgezwollen klieren van krijgen
Bedankt voor uw antwoord! Nog 1 laatste vraag: wordt iemand die de conversiegriep krijgt werkelijk ziek met griepachtige symptomen zoals overgeven, koorts,...? Of kan het zwellen van klieren al de conversiegriep op zich zijn?
Nee, je krijgt echt griepverschijnselen.