Een jaar geleden een korte relatie gehad met een hetero man (ben zelf vrouw). Zelf had ik me kort voor onze relatie al volledig laten testen (dus ook bloed) en hij ook, allebei voor alles negatief. Tijdens de relatie heeft hij zich zelfs nog eens laten testen voor algemene soa's, ook negatieve uitkomst.
Ongeveer 8 weken na de eerste keer onveilige seks met mijn ex kreeg ik een nieuwe relatie en hebben mijn huidige vriend en ik ons allebei (wederom) volledige laten testen op alle soa's. Ook weer allebei negatieve uitkomsten.
Mijn ex en mijn huidige vriend hebben niet veel partners gehad, net als ik, en zowel zij als ik hebben nooit eerder een soa gehad. Mijn vriend en ik hebben ook allebei geen klachten.
Waarom dan mijn vraag? Nou, ik las ergens dat de uitslag van een hiv-test pas na 3 maanden na het onveilige contact volledig betrouwbaar is. Is er een reële kans dat ik, het bovenstaande in achting nemend, onterecht negatief op hiv heb getest omdat ik niet 3 maanden maar 8 weken heb gewacht?
Heel erg bedankt alvast. Ik zit mezelf gek te maken en heb even wat onpartijdige info nodig.