Hallo allemaal,
Ik hoop dat mensen op mijn bericht reageren want ik maak me grote zorgen.
Ik ben een 19 jarige jongen die op hetzelfde geslacht valt.
In februari/maart heb ik een korte relatie gehad met mijn toenmalige vriend van 22. Met hem heb ik 3 keer het bed gedeeld. Alle drie de keer was het veilig hoewel ik me nu afvraag of ik hem veilig heb gepijpt. Hij was safe zo vertelde hij mij. 6 weken nadat het uit was gegaan en er ook geen seksueel contact meer was, ben ik erg ziek geworden, eerst door een normale griep wat uitgemond was in een bacteriële infectie. Dit heeft enkele weken geduurd alles bij elkaar inclusief opgezwollen lymfeklieren, veel moeheid en vlekken voor me gezicht, maar het was voornamelijk de heftige keelontsteking en hoofdpijn die mijn functioneren belemmerde.
Nadat ik hiervan hersteld was ben ik doorgegaan met mijn leven tot... afgelopen week. Bij mijn opleiding Verpleegkunde hebben we HIV besproken en hiervan ben ik erg geschrokken. Mijn ex heeft vroeger ontzettend vaak het bed gedeeld kwam ik later achter, hij heeft zelfs met vrienden ooit een prostituee bezocht. Ondanks dat hij zei dat hij niks had vertrouw ik het niet. Het anale contact was sowieso veilig maar het orale contact weet ik dus niet meer.. Straks had hij HIV, hoe groot is dan de kans dat ik dit nu ook heb? Aanstaande dinsdag heb ik een HIV test bij de GGD maar ik wou toch alvast meningen horen want ik maak me enorme zorgen. Straks heb ik HIV..........