Hey mensen, heb een vraag voor jullie. Ben een man van 21 jaar en ik heb in de afgelopen 2 jaar ongeveer 7 verschillende sex partners gehad waarmee ik onveilig gevreeën heb. Geen van deze meiden heeft rare klachten of blijkt HIV te hebben, niemand heeft mij er iig ook nog wat over gevraagt of gezegt. Heb geen sex gehad tijdens ongesteldheid en/of anaal. Geen van alle waren 'sletjes' die elke dag/week met een ander in bed liggen. Ik heb zelf ook niet echt apparte klachten ofzo gehad maar omdat vrienden van me begonnen over HIV begon ik me toch ietswat zorgen te maken over het geheel. Het laatste sexueel contact was dus gisteren, dus ik moet zoiezo nog 3 maanden wachten om op HIV te laten testen als ik het goed begrijp? Moet ik mezelf zwaar zorgen gaan zitten maken nu? Geen van de vrouwen schijnt ergens last van te hebben iig.. Ik hoop op reactie.
Mvg,
Robin
Ben nu een aantal dagen verder, heb hier helaas nog niets gehoord. Ik begin me echt zorgen te maken en sta stijf van de stress. Ben er zo'n beetje de hele dag mee bezig. Is er iemand die me een tip kan geven?
Beste Robin,
Wat wil je horen dan? Dat het allemaal wel meevalt? Op je 21e zou je toch inmiddels wel moeten weten dat het niet verstandig is om te pas en te onpas onveilig te vrijen met iedereen waarmee je de koffer in duikt. Dus ook met 7 in 2 jaar onveilig vrijen is niet echt slim. En je moet op het gebied van sex nooit af gaan op wat de dames zeggen, ze kunnen zoveel zeggen. Je kunt ook nergens last van hebben en toch wat hebben. En niet alleen HIV maar ook andere SOA's. Je gaat er blijkbaar ook zomaar vanuit dat de dames aan de pil zijn. Als dat niet blijkt te zijn of ze daar niet zorgvuldig mee omgaan, zit je straks nog met een kind ook. Dus denk voortaan na voordat je nog eens met iemand het bed in duikt. Volgens mij hoef je tegenwoordig niet meer 3 maanden te wachten voor een test en kan het ook eerder maar ik ben geen arts dus ik heb het ook maar ergens gelezen.
Succes ermee.
Beste Paul,
Ja tuurlijk begrijp ik dat het niet verstandig is wat ik gedaan heb in de afgelopen 2 jaar. Ik ben zo normaal ook helemaal niet. Heb een tijdje in een soort van waas geleeft, depressies gehad en dingen gedaan waar ik pas achteraf bij nadacht. Van de vrouwen waarmee ik in bed gelegen heb weet ik dat ze allemaal aan de pil waren, van 1 van de 7 weet ik inmiddels ook dat ze een SOA en HIV test had laten doen voor dat ze met mij in aanraking kwam. Ik ga volgende week voor een SOA test en over 2,5 maand voor een HIV test. Ik heb al met mezelf afgesproken nooit meer met een meisje het bed in te duiken zonder condoom, mits ze is getest en ik haar achtergrond weet. In ieder geval bedankt voor je reactie. Ik weet dat ik fout geweest ben en daardoor maak ik me nu ook nogal zorgen.
Mvg,
Robin
Beste Robin,
Hartstikke goed dat je tot inkeer bent gekomen. Ik had namelijk het idee dat je zelf helemaal niet het idee had dat het fout was om onveilig te vrijen maar dat je alleen maar onzeker werd door wat je vrienden zeiden. Dus fijn om te lezen dat je het zelf ook beseft. Ik zou zeggen gewoon niet meer zonder condoom met een meisje het bed in zolang je geen vaste relatie hebt maar dat is aan jou. En nu maar hopen dat je niks onder de leden hebt. Heb je al nagevraagd of een HIV-test tegenwoordig niet ook eerder kan qua betrouwbaarheid? Zou toch weer enkele weken onzekerheid wegnemen. Hoe dan ook, ik wens je alle goeds en toch nog altijd veel plezier in bed zal ik maar zeggen, maar dan veilig.
Groet,
Paul
Hey Paul,
bedankt voor het reageren. Ik heb onlangs een SOA test laten doen, daar kwam niets uit. Nu ga ik over 2 maanden een HIV test laten doen. Ik blijf er mee in me hoofd zitten namelijk. Maar voor mij geen onveilige seks meer in ieder geval!
Bedankt!
Mvg,
Robin
Google dan ook direct eens op: "andere kijk op hiv" Robin, van alles zijn 2 kijken erop.
De hele hiv hype is gebaseerd op angst en 1 grote geldmachine.
Groet
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik ben het even helemaal kwijt allemaal. Ik zit echt constant in spanning op het moment. Het is nu +- 10 weken geleden dat ik voor het laatst onveilige sex gehad heb en ik ga over 2 weken de HIV test laten doen. Ik heb 1 week na het laatste seksuele contact een SOA test laten doen waar niks uitgekomen was. Nu heb ik ongeveer 2 weken geleden een keelonsteking opgelopen waar ik momenteel antibiotica voor krijg. Maar nu krijg ik (tijdens de kuur) ineens een stuk of 8 kleine rode bultjes op mijn buik. Het begon allemaal als een wat jeukend geheel en nu zitten er een paar kleine rode puntjes (+- 1 a 2 mm doorsnee). Ik weet niet meer wat ik er allemaal mee aanmoet ik maak me ontzettend veel zorgen. Komt het omdat ik HIV zou hebben dan? Of kan het komen door de stress? Ik heb geen opgezette lymfeklieren of koorts gehad. Alsjeblieft iemand die iets meer kan vertellen?
Mvg,
Robin