Dag Anoniem,
Ik snap wel wat je bedoelt, hoor. Maar soms lees je ook dat een condoom niet 100 % effectief beschermt maar het risico wel met 80 - 90 % verlaagt, maar dus niet 100 %. Hoe moet ik dan die cijfers interpreteren?
Je moet niks interpreteren.
Informatie dat een condoom slechts 80-90% risicoverlaging geeft is klinklare onzin. Dat is het probleem van jouw zelf-gedokter: je leest overal en nergens flarden aan informatie, je kunt die informatie niet op kwaliteit en juistheid waarderen, en gaat vervolgens in je hoofd allerlei scenario's verzinnen.
deze voormiddag bloed laten trekken. Er zal getest worden met een 4de generatie combotest. Vanavond weer ik de uitslag.
Je klaagt eerder over angst over de window-tijd, en laat nu een (totaal overbodige) test doen binnen het window en niet erna?
Krijgen we straks een hele discussie of een test na 4 of 5 weken ook betrouwbaar is?
Zoals ik het heb begrepen is een 4de generatietest wel al redelijk betrouwbaar na 4 weken? De zelftest was inderdaad veel te vroeg omdat deze enkel test op antistoffen, maar de 4de gen. combotest is normaal toch voor 90 % betrouwbaar na 4 weken en 100% na 6 weken. Dat is wat ik overal lees en ook wat het labo mij heeft meegedeeld.
Je bent al aardig aan het zelf-dokteren...
Een condoom dat naar jouw zeggen 90% bescherming biedt is niet in orde, maar een test die 90% betrouwbaar is wel?!
Zonde van je tijd en het geld.
Wat zelf-dokteren? Het labo heeft dit zelfs gezegd! Ik heb John dit trouwens ook zien zeggen op een ander gesprek dat de 4de generatie test voor ruim 98% betrouwbaar is na 4 weken.... Of trek je nu John zijn kennis ook in twijfel? En ja, wel even in zijn context zien he. De combinatie van een condoom met 90% bescherming + een 4de gen test die na 4 weken negatief is (en na 4 weken tevens ruim 90 % betrouwbaar is). Als we de som maken van deze twee gegevens maken, is de kans dat het nog omslaat naar een positief resultaat na 6, 8 of 12 weken zo goed als nihil.
Je weet het kennelijk allemaal heel erg goed. Fijne avond.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Je hebt geen risico op HIV gelopen.
Een combotest kan al gedaan worden bij 4 weken maar als die dan negatief is zal er toch nog een controle test gedaan moeten worden bij 6-8 weken. Dat zijn de richtlijnen van het RIVM.
Als je denkt dan toch HIV opgelopen te kunnen hebben laat je dan opnieuw testen bij 6 weken na het contact
Bedankt John. Ik ga sowieso nog een controletest laten doen. Just to be safe.
En iedereen vraagt zich maar af hoe het komt dat de kosten van gezondheidszorg zo de pan uit rijzen... door meerdere volledig overbodige tests te laten doen krik je die kosten vanzelf wel op.
Anoniem, wat is uw probleem eigenlijk? Gij doet niets anders als de boel op te steuken! Trouwens, ik ben van België, dus onze gezondheidszorg is uw probleem niet! Daarbij, ik werk voktijds, verdien goed en bijgevolg draag ik al genoeg af en heb nog nooit langdurig thuis ziek gezeten. Ze zouden beter de profiteurs eens van de ziekenkas halen die te lui zijn om te werken! Ik ken er die op de ziekenkas staan, maar wel in het zwart gaan werken. Dat zou wat meer impact hebben op de betaalbaarheid vd gezondheidszorg dan een hiv-testje!
Met condoom kan je geen HIV krijgen. De voorwaarde hiervan is dat de condoom correct wordt gebruikt...
Ik denk inderdaad ook dat je met klein angstprobleem zit..