Na 12 weken ben ik via de huisarts getest op hiv. Het resultaat was negatief. Echter is enkel een test uitgevoerd op de antilichamen en dus niet op de antigenen. Is dit resultaat betrouwbaar? Ik blijf me zorgen maken.
Op mijn laboresultaat (vanuit België) staat enkel Al en dus geen Ag. Daardoor mijn twijfel. Er is dus zeker een test op antilichamen uitgevoerd in mijn bloedonderzoek wat in principe 100% betrouwbaar is?
de test is zeker betrouwbaar. Na 12 weken heeft je lichaam bij een HIV infectie beslist antilichamen aangemaakt. Testen op antigenen is na 12 weken niet zo relevant meer zoals de vorige schrijver al aangeeft
Bedankt! Ondanks dit blijf ik echter ongerust. Ik heb namelijk last van een wit laagje op mijn tong (vooral 's ochtends) en mijn eikel en voorhuid ontsteken regelmatig. Enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Geen HIV in ieder geval ! Dan had je met 12 weken zeer zeker een positieve test moeten doen, want als je al klachten van HIV krijgt, zijn er ook antilichamen. Misschien is het een schimmelinfectie. Ga daarmee naar de huisarts