Hallo allemaal
Vorige week woensdag stelde ik met mijzelf allemaal blaasjes vast op mijn geslachtsdelen. Aanvankelijk de kat wat uit de boom gekeken, maar maandag toch maar naar dokter geweest.
Die vermoedde meteen herpes genitalis. Kweekje genomen. Mijn partner (nog vrij pril) wist er niks van. Hij had hoogstens eens 1 om de 2 jaar een koortslip.
Vandaag uitslag gehad en ik blijk uiteindelijk herpes type 1 te hebben. Ben al blij dat het niet type genitalis is... Maar als ik nu opnieuw een uitbraak heb. Krijg ik dan een koortslip? Is deze uitbraak aan genitaliën eenmalig omdat het van orale seks was?
Grtjes
Nope de eventuele uitbraken zullen voortaan op de geslachtdelen zijn. Ps het kan zijn dat je het al eens eerder opgelopen zou hebben, indien je partner geen uitbraak op zijn lippen had tijdens de daad is de kans niet heel groot dat je het krijgt. Mocht dit wel zo zijn, is de eerste uitbraak vaak wel erg pijnlijk en kan erg jeuken. Meestal is een tweede of latere uitbraak niet zo heftig als de eerste.
[quote]ik blijk uiteindelijk herpes type 1 te hebben. Ben al blij dat het niet type genitalis is..[/quote] Dat is een te voorbarige conclusie helaas.
Het type 1 is gemuteerd en kan dus wel degelijk herpes genitalis veroorzaken.
Dat valt wel mee hoor. Gelukkig is de terugkeer van uitbraken bij hsv 1 meestal minder vaak dan bij hsv 2. Ook is de uitscheiding van het virus bij hsv 1 als er geen blaasjes zijn veel kleiner dan hsv 2. Hou ook rekening met het feit dat geschat is dat 80% van de mensen hsv 1 heeft en ruim 25% hsv 2. Meestal is het asymptomisch en hebben mensen nooit een uitbraak gehad.
Ben zo bang, deed algemeen bloed onderzoek, ook op soa, heb soms wel eens koortsblaas, dus type 1 heb ik sowieso, peis ik, maar zou het vreselijk vinden als ik ook type 2 heb. Had nog nooit blaasjes onderaan, maar blijkbaar wil dat niks zeggen??
Dan zou wel een uitbraak down under gehad hebben