als je blaasjes hebt, kan er een swab worden genomen om te testen of je herpes hebt
Mij is het zelfde overkomen, vanochtend naar de dokter geweest...en wat denk je ik heb herpes...
mijn man en ik zijn al vanaf 1979 samen en zijn elkaar heel trouw.
waarvan 32 jaar getrouwd
Ik zit met hetzelfde probleem, vriend is blijkbaar drager zonder symptomen(nooit gehad ook) heeft mij sindskort na 6 jaar pas besmet. Hoe dan?
Kan dat komen door een zwakke weerstand van mezelf die periode of het scheerwondje dat het daar makkelijker in is gekomen?
Dat kan een combinatie zijn van allerlei factoren, zoals een uitbraak bij hem (al dan niet onopgemerkt), verminderde weerstabd bij jou etc.
Hij heeft 0,0 klachten, nog nooit gehad.
We zijn er nu achter gekomen dat hij wel drager is, en ik recent besmet ben geraakt mijn igM positief en igG positief. Bij hem igM negatief en igG positief. Hij was er ook heilig van overtuigd niks te hebben maar blijkt dus wel zonder het geweten te hebben.
Is het mogelijk dat ik al die 6 jaren niet besmet ben geraakt door hem? Dat hij door goede weerstand weinig tot geen virus verspreid heeft? En dan ik door vele ziek zijn ineens wel het opgepikt hebt?
Want als je het hebt ben je toch altijd besmettelijk??
Of kan ik ervan uit gaan dat hij ontrouw is geweest.?
Ook hebben we de eerste 4 jaar niet regelmatig gemeenschap gehad en daarna zelfs lange periode met condoom, maar sinds een jaar zonder en afgelopen februari veel ziek geweest, plus een scheerwondje gecreëerd waarna gek genoeg zonder pijn of klachten op exact die plek een mini plekje ontstond.
De dokter zei dat is geen herpes maar wat ingegroeide haartjes, het was ook met een paar dagen weggetrokken. Geen pijn, geen blaasjes 0,0 niks. Een maand later voelde ik op datzelfde weer iets miniscuuls.. geen pijn helemaal niks, geen blaasjes. Dokter zei dit is geen herpes, maar toch pcr test gedaan en tot onze en de dokter verbazing positief.
Wij begrijpen hier niks meer van, hoe is het mogelijk dat ik al die jaren de dans heb ontsprongen bij hem?
En kan dat ook echt zo zijn dat je jaren met iemand gemeenschap kan hebben met iemand die het virus ZONDER symptomen en goede weerstand draagt, je als vrouw zijnde niet besmet hoeft te raken?
We begrijpen er niks meer van.
Kan er via het bloed nog gezien worden hoelang mijn partner al dit draagt?
Heel verhaal, sorry, maar zit er echt doorheen en online word ik er niet wijs meer van. Lees alleen maar mensen die direct in nieuwe relatie al besmet raken maar nergens over een lange relatie met een drager hsv2.
Hoe zijn jullie er dan achter gekomen dat hij drager van het virus is?
Via bloedtest, hij is IgG positief en Igm negatief,
En ik Igm positief en IgG positief.
En ik heb met niemand anders gemeenschap gehad. Dus het raadsel blijft, hoe kan ik na zoveel jaar toch besmet zijn geraakt met het virus. Want hij heeft nog nooit geen klachten gehad. Nog nooit, en toch positief. Heb ook nog nooit geen gekkigheid gezien. En toch draagt hij het bij zich en heb ik ook al die jaren geen klachten gehad. Tot februari ineens na het scheerwondje, bij toeval een plekje voelde op dezelfde plek. Totaal geen pijn of andere klachten. De dokter vond het ook echt niet als herpes uitzien.
2e keer idem, dokter vond het niet als herpes uitzien. Zekerheid pcr gedaan en we verbazen ons allemaal.
Kan ik dan zoveel jaar niet besmet zijn geraakt door hem? Omdat hij totaal geen klachten/symptomen heeft? En ik sinds februari slechte weerstand heb.?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
IgG is toch geen specifieke afweerstof voor het herpes virus... en het IgG verhoogd kan zelfs vererfd zijn via de moeder
Het zijn in ieder geval zeker geen waarden waarbij je dan meteen aan overspel moet denken. Een simpele koortslip kan al voor een herpes infectie zorgen. Een herpes gen infectie kan eigenlijk alleen maar met zekerheid worden aangetoond als er een uitbraak is en vocht uit een blaasje wordt onderzocht.
Een bloedtest is geen zekere methode omdat vrijwel iedereen afweerstoffen van herpes heeft. En dat komt omdat de meeste kinderziekten allemaal herpesinfecties zijn.
Hij is dus ook niet positief op herpes genitalis getest, maar positief op afweerstoffen (IgG) die niet alleen voorkomen door een herpes infectie
Wij zijn beide getest op Hsv IgG en IgM.
Daaruit kwam; hij hsv IgG postitief en IgM negatief.
Ik kreeg Hsv igM positief en hsv IgG positief.
Wat moet ik hiervan denken?
De dokter zegt , je bent recent besmet geraakt door je partner die blijkbaar al langer hsv2 droeg.
Ook mijn pcr test kwam op hsv2 positief uit. En dat terwijl mijn klachten zo miniscuul waren exact 1,5 week na mijn scheerwondje. Als ik niet gevoeld had hoe het met mijn wondje ging had ik van niks geweten. Ik zag 1 blaasje en het was weg in 10 minuten toen ik voelde, totaal geen pijn of pijnlijk plekje. De dokter kon er de volgende dag pijnloos ingegroeide haartjes verwijderen en het was met 3, 4 dagen weg. Dit was het eerste. De 2e keer een maandje later exact zelfde plek, mini plekje zonder blaasjes en pijn. Toen toch met een naald erin geprikt door dokter voor pcr test, want ze zag totaal geen blaasjes. Toch positief.
Is het mogelijk om toch na zoveel jaar pas besmet te raken?
Wat zou kunnen dat hij in het verleden dan toch een keer met het herpes virus in aanraking is geweest. Maar dat kan toch echt jaren geleden zijn. Het virus blijft aanwezig. Maar kan onderdrukt worden door een goed afweersysteem. Het virus kan dan weer een keer "actief" worden en dan ook zonder verdere symptomen. Hij heeft in ieder geval geen recente actieve infectie gehad. Maar ook bij een re-activatie zou er eigenlijk IgM aanwezig moeten zijn.
Dus dan is het mogelijk dat hij al die jaren mij nog niet besmet heeft door zijn weerstand?
En mijn IgM waarde 1.1, die wel positief is, kan dus wel sprake van een re-actievatie zijn? Want volgens de dokter is een IgM positief enkel een indicatie van een nieuw virus in mn lichaam en geen reactivatie.
En hoe besmettelijk is iemand zonder klachten/symptomen? Aangezien hij(wij)nog nooit klachten en rare dingen gezien hebben ?
Dit is wat ik weer lees op internet erover van eurofins.
IgM antistoffen kunnen aantoonbaar zijn bij een primo-infectie indien de klachten minimaal twee weken bestaan.
Bij een reactivatie ontstaan geen IgM antistoffen.
Wat moet ik nu geloven? Het is zo verwarrend allemaal
Maar het kan dus wel zo zijn dat ik pas na zoveel jaar besmet raakt? Dus de dans ontsprongen ben.
Zoveel gemeenschap hadden we niet, soms 2, 3 weken niks of langer.
Is hij altijd besmettelijk dan?
En wat zegt die IgM waarde van mij nou? Want online lees ik dat het niet om een re-actievatie kan gaan
Igm was 1,01 en igg 30
Het is bij jou een nieuwe besmetting en bij hem een re-actieve. Daarom bij jou dus wel IgM