Tijdens een avond uitgaan in Nederland kwam ik (20) een meisje (20) tegen. Ze voegde me toe op Whatsapp en we praatten wat. Het weekend daarop kreeg ik weer wat berichtjes en ze vroeg waar ik was. We kwamen elkaar tegen in de kroeg en van het een kwam het ander. Ze moest dezelfde kant op als ik en reed met me mee naar huis na het stappen. Ze reed zonder te twijfelen mee naar huis en voor ik het wist waren we bezig. Met condoom. Aan alle jongens: we weten hoeveel het beter voelt zónder condoom en ze zei dat ze aan de pil was. Wat volgde was hooguit een halve minuut sex zonder condoom, misschien wel enkele stoten. Daarna bracht ik haar naar huis en reed vrolijk terug, want ik had weer gescoord. Thuis gekomen ging ik snel douchen en to be sure maakte ik mijn penis goed schoon...
Een of twee dagen later kreeg ik een wat branderig gevoel bij het plassen. Ik keek van boven in mijn eikel en zag dat het blauw-achtig was en licht ontstoken. Ik ben de volgende dag naar de huisarts gegaan. Mijn huisarts is zo’n huisarts die altijd zegt: “kijk het nog naar een paar dagen aan en kom dan weer terug”. Ook verzekerde hij mij ervan dat het geen herpes was, dat zou er heel anders uit zien. Opgelucht dat ik was ging ik naar huis maar het branderige gevoel werd erger en de ontsteking ook. Tot mijn verschrikking kwamen er de volgende dag bultjes bij boven de penis, rond het schaamhaar gedeelte. Deze deden ontzettend pijn, ontstaken en bleven plakken aan mijn onderbroek. Een nachtmerrie. Ik ben opnieuw naar de huisartspraktijk gegaan maar nu naar een andere huisarts. Door deze symptomen te beschrijven hoefde ze niet eens te kijken maar wist ze al genoeg: herpes genitalis. Ik kreeg remmers mee maar naar mijn idee hielpen deze totaal niet. Uiteindelijk heeft het zeker 2 weken geduurd voordat het minder werd.
In het jaar hierna heb ik meerdere keren sex gehad met 3 andere meisjes. Ik heb nooit gezegd dat ik herpes genitalis heb omdat ik bang ben voor afwijzing. Ik heb nooit gemerkt of gehoord dat zij het ook hebben gekregen van mij. Ik hou mezelf altijd heel goed in de gaten op zweertjes, welke ik nauwelijks meer krijg.
Ik weet dat het virus nooit meer uit mijn lichaam gaat, maar hoe moet ik hiermee omgaan in mijn seksleven? Kan ik sex hebben zonder condoom als ik er zelf geen last van heb? Ik wil niemand besmetten. Ik ben nog maar 21 jaar oud.
In het jaar hierna heb ik meerdere keren sex gehad [u]zonder condoom[/u] met 3 andere meisjes.
Moest er nog aan worden toegevoegd.
Het meest besmettelijk is het vocht uit de blaasjes en de zweertjes die na de blaasjes komen. Helaas is er altijd een hele kleine besmettingskans bij huid/huid contact als er geen verschijnselen zijn. Dat is dan in de regel net voordat er een uitbraak is.
Gezien je zonder cd doet, neem ik aan dat je je regelmatig laat testen? Minimaal op chlamydia?
hallo! Ik heb precies hetzelfde. 2 keer seks gehad met dezelfde jongen deze week en anderhalf jaar geleden is herpes type 2 geconstateerd. Zelf twijfel ik echt of ik dit heb omdat ik toen die ene uitbraak heb gehad en verder nooit geen last heb?! Nou ja, zonder condoom gevreeen en ik heb nog geen klachten gehoord bij hem. Dus de kans dat het wordt overgedragen op hem is dus niet groot? Dat lucht behoorlijk op..