Zucht. Is dit dan karma?
Onveilige seks heb ik regelmatig gehad, met name toen ik net aan de pil was. (zie: Hitsige puber zonder besef van eventuele consequenties)
Een maand geleden heb ik een hormoonspiraaltje laten plaatsen. Lang leve de lol dacht ik zo, geen condooms meer! Sindsdien heb ik twee keer onbeschermd seksueel contact gehad met twee verschillende mannen. (dom dom dom) Na de tweede kreeg ik een tweetal dagen later voor het eerst een blaasontsteking.
Een dag daarna kreeg ik bericht dat hij last had van blaasjes op zijn penis en rond de anus en hij vermoedde een soa. Afijn, een dag later kreeg ik ook last. Geen jeuk, geen blaasjes, maar grotere bulten die bij de kleinste aanraking erg veel pijn deden. Ik kon niet normaal plassen of lopen, wat een pijn. (zeker in combinatie met de blaasontsteking) Ik ben direct naar de huisarts gegaan voor een soa test. Chlamydia en gonorroe werden uitgesloten, maar ik testte positief voor HSV-2.
Vandaag (twee weken na het laatste seksueel contact) ben ik teruggegaan voor een bloedtest, om HIV en Hepatites B ook maar uit te sluiten. Ook heb ik een test aangevraagd om naar de hoeveelheid antistoffen te kijken van het HSV-2 virus, omdat ik toch erg graag wil weten hoe lang ik hier al mee rondloop. De eerste van de twee seksuele partners is negatief getest op alle SOA's gelukkig. De tweede heeft hoogstwaarschijnlijk dus ook het HSV-2 virus, maar suggereert dat ik hem heb besmet.
In de afgelopen twee weken heb ik een kuur van antibiotica gehad en een kuur van valaciclovir. De klachten verdwijnen langzaamaan en het plassen doet gelukkig geen pijn meer. Ik heb geen zalf hoeven gebruiken vreemd genoeg.
Deze achtbaan heeft wel wat vragen opgeroepen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen deze te beantwoorden.
1. Is het mogelijk om van het HSV-2 virus een koortslip te krijgen of beperkt dit zich tot de genitaliën?