Afgelopen donderdag dacht ik een opkomende koortslip te hebben. Ik had een paar dagen last van een brandend gevoel in mijn lip. Ik heb het ingevet met een vette creme zoals vaseline. Na een kwartiertje ben ik naar het toilet gegaan. IK heb eerst mijn handen gewassen, twee keer zelfs, doordat ik een vette laag op mijn vinger had. Nu ben ik bang dat ik niet alles er af heb gewassen en dat ik mijzelf tijdens mijn toilet bezoek heb besmet. Ik heb mijn schaamlip namelijk aangeraakt met die vinger bij het schoonmaken van mezelf na toiletbezoek. Kan het zo zijn dat het virus nog op mijn vinger zat???
Uiteindelijk heb ik geen koortslip gekregen...
Als je geen koortslip had, kun je je zelf ook niet besmetten.....
Ik dacht dat een opkomende koortslip ook besmettelijk is?
Wie zegt dat het een koortslip was? Een beetje vaseline houd een koortslip niet tegen hoor.
Dat weet ik niet maar het brandde best wel heftig. Al een aantal dagen. Ik heb toen argirine volle producten laten staan , extra veel vitamines genomen en heb olie gesmeerd (aloe vera) dit zou de boel verminderen en eventueel kunnen voorkomen (?). Vandaar dat ik aan een beginnende koortslip denk...
Een koortslip houd je makkelijk niet tegen hoor. Misschien was het alleen maar een irritatie. Ik zou me er in ieder geval niet druk over maken.
Ik ben er toch niet zo gerust op. Het prikte een beetje in die buurt. Ik ben gaan kijken en net in de buurt waar ik mij heb aangeraakt zit een bultje. Een soort van puistje of blaasje. Als ik er met mijn vinger op druk doet het plekje niet zozeer pijn maar het prikt wel een beetje (alsof het dus open is).
Mocht het wel een (beginnende) koortslip zijn geweest, had ik mij dan toch op die manier kunnen besmetten?
Of overdrijf ik de boel... niet wetende of het nou een irritatie was op mijn lip of een mogelijke koortslip maakt mij onrustig..
en het jeukt soms heel erg. Beide schaamlippen... Ik heb mij wel gister geschoren
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Het kan dus net zo goed een irritatie zijn van het scheren.....
Geen spoken zien waar er geen zijn. Als je het niet vertrouwd ga dan naar de huisarts.
Ik ben er nog steeds niet gerust op. Ik slaap slecht en ik heb momenteel veel last van zeurende pijn in mijn liezen en bovenbeen.
Ga dan met de klachten naar je huisarts.