Hallo
Mijn vriendin die had laatst las van blaasjes op haar vagina, zij is toen naar de dokter gegaan en die zei dat het Herpes was. Het vreemde hiervan is dat zij niet is vreemd gegaan en ik ook niet. We hebben in het verleden allebei met condoom seks gehad. Ik heb zelf geen symptomen gehad die kunnen leiden naar HG. Wel heb ik last van schimmelinfectie en mijn vriendin ook en toen we hier achter kwamen, dachten we dat het een soa was. Maar de huisarts zei dat het gewoon een onschuldige schimmelinfectie was. Ik vraag me af wat ik nou moet doen, de huisarts zegt dat ze alleen kunnen aantonen dat je herpes hebt als er vochtige blaasjes zitten. Die heb ik dus niet, maar kan het zijn dat mijn vriendin de ziekte al had maar het nooit wist of ik (stille drager)? En kan het zijn dat herpes zich pas na jaren laat zien? Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen!
Het is mogelijk als een van jullie dan eerder een infectie zou hebben gehad en dat het een hernieuwde uitbraak was.
Bedankt voor het reageren! wij hebben allebei een soa test gedaan en die bleek negatief te zijn. verder hebben we met elkaar alleen onveilige seks (ook oraal), maar we hebben niks aan onze mond. En dat vind ik een beetje raar. Het vertrouwen is ook meteen weg, ik weet niet zo goed hoe ik hiermee moet/kan omgaan.
Een vervelende situatie.
In de regel is een herpes infectie, als er sprake is van een uitbraak door een arts goed te herkennen.
Even over HG:
Herpes genitalis is een seksueel overdraagbare aandoening (soa).
Het geeft branderige blaasjes op de huid en slijmvliezen van de penis, de vagina en de anus. De blaasjes komen binnen een week na besmetting, soms al na twee dagen.
De oorzaak is een virus dat vooral in de blaasjes zit.
Het herpes virus blijft altijd in je lichaam aanwezig.
Je blijft dan besmettelijk voor anderen, vooral als de blaasjes er (weer) zijn.
Een eerdere besmetting, kan dus een zgn hernieuwde uitbraak geven met dezelfde verschijnselen. Maar gezien de eerdere soa test is dat niet zo voor de hand liggend.
Een andere mogelijkheid is dat de blaasjes worden veroorzaakt door een schimmelinfectie.
Zekerheid is dus te verkrijgen door bijvoorbeeld het vocht uit een blaasje te laten onderzoeken. Daarmee kan worden vastgesteld of het inderdaad om het HPV virus gaat.
Daarnaast raad ik je aan om een nieuwe soa test te laten doen
Het is inderdaad een hele vervelende situatie.
Ik ga zeker nog een soa test doen in de hoop dat deze weer negatief is. Toch weet ik niet of het wel veel zin heeft, omdat ik op het internet lees dat je blaasjes moet hebben die actief zijn. Mijn vriendin haar blaasjes waren na 2 dagen alweer verdwenen, ze had geen koorts, geen jeuk, geen afscheiding alleen irriteerde het zei ze. De huisarts heeft haar verteld dat het geen zin had om een test te laten doen omdat haar blaasjes al verdwenen waren. En je schreef dat de blaasjes binnen week of soms al na twee dagen na de besmetting aanwezig zijn. is dat altijd zo?
Na een eerste besmetting is dat in de regel altijd zo.
Maar bij een herpes infectie verdwijnen de blaasjes niet zomaar na 2 dagen.
De blaasjes gaan of open of drogen uit waardoor er korstjes of zweertjes ontstaan. Daarna zijn de verschijnselen ook weer weg. Dat hele proces duurt 2-3 weken.
Dus rijst bij mij de vraag of het wel daadwerkelijk een herpes infectie is/was.
ik denk wel dat het een korstje is geworden. De blaasjes waren na de 2de dag uitgedroogd waardoor er geen monstertje naar het lob gestuurd kon worden. En ik moet daarbij zeggen dat als het herpes is, dat de dokter zei dat hij nog nooit zo'n milde variant had gezien! Het is nu de 5de dag en de pijn is vrijwel verdwenen. Het zou heel goed herpes kunnen zijn, alleen wat ik me dan afvraag is hoe en wanneer? En waarom hebben we nog geen uitbraak bij onze lippen....
Als het daadwerkelijk een herpes infectie is, kun je de vraag over hoe en wanneer zelf beantwoorden. Dan zou er namelijk recent een besmetting geweest moeten zijn. Of het moet een hernieuwde uitbraak zijn van een veel eerder opgelopen infectie. Maar dan moeten er destijds wel klachten zijn geweest. Maar ik blijf toch nog wat twijfels hebben of het daadwerkelijk een herpes infectie is.
Heeft een van jullie recent een koortslip gehad misschien?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Alvast bedankt voor uw hulp.
Inderdaad dan zou ik of zij moeten weten hoe of wat? Maar ik kan me niks herinneren en zij ook niet. Nee ik heb geen koortslip gehad recent en zij ook niet. Haar moeder heeft wel een koortslip, ik weet niet of dit erfelijk is? Zij heeft nooit eerder zulke klachten gehad, dus ik vond dit al heel vreemd en was ook erg verbaast vooral ook, omdat ik op het internet had gelezen. Dat deze klachten gepaard gingen met koorts en pijntjes. Vooral vrouwen zouden pijn moeten hebben bij het plassen, bij haar was dit ook niet het geval?
Nogmaals bedankt voor uw hulp, ik heb er heel veel aan!
Als een van jullie eerder een HG infectie zou hebben gehad, had je dat zeker geweten. Dat geldt ook voor een koortslip. De koortslip van de moeder zou de oorzaak niet mogen zijn.
Ik vraag me echt af of het wel een HG infectie is/was. Alle klachten zijn namelijk atypisch. Het is echter niet onbelangrijk om daar zekerheid over te krijgen. Immers HG is zeer besmettelijk en je raakt het nooit meer kwijt.
Doe in ieder geval alle twee een nieuwe soa test.
Ja dat lijkt me ook. Ja ik hoop dat het iets anders is dan HG.. want anders zou ik er echt ziek van zijn. Maar daar moet ook mee te leren leven zijn.. hoop ik!
in ieder geval wil ik je heel erg bedanken.. en als ik de uitslagen weet dan zal ik nog even een berichtje plaatsen!
Groetjes..
Ik hoor van je.
Succes.!