Er is bij mij herpes genitalis vastgesteld door de huisarts (geen test overigens), en heeft een kuur voorgeschreven. Mijn man heeft nergens last van, ook nooit gehad, en ik kan me ook niet herinneren dat ik dit ooit eerder heb gehad. Wel eens een lichte irritatie en wat rood/gezwollen (tijdelijk), maar nooit blaasjes en deze pijn (ben een soort baviaan daaronder, zo ongeveer. We zijn al meer dan 20 jaar samen en hebben geen andere partners gehad sindsdien. Ik heb wel 12 jaar geleden baarmoederhalskanker gehad (hpv virus). Kan het zijn dat ik of mijn man het herpes virus al meer dan 20 jaar bij ons dragen en nergens last van hebben/hadden? Of dat hij drager is en ik nu pas een uitbraak heb. Ik sta momenteel onder wat stress, maar ik heb wel ergere stress meegemaakt (toen ik kanker had bijvoorbeeld) en toen had ik nergens last van. Ik begrijp niet hoe ik een trouwe relatie (dit is absoluut zo) ineens herpes genitalis heb. Het maakt me onzeker. Wie heeft antwoorden?
Het virus zit vooral in de blaasjes en wordt door onbeschermd seksueel contact overgedragen op de penis, de vagina, de anus, en de lippen. Het virus kan ook met de hand of vingers worden overgedragen. Als iemand een penis of vagina aanraakt waar het virus op zit en vervolgens in zijn of haar oog wrijft, kan het virus ook een oogontsteking geven. De kans op besmetting is het grootst wanneer er (open) blaasjes aanwezig zijn. Besmetting is ook mogelijk als er geen blaasjes zichtbaar zijn.
Lees verder/Bron:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU12f.htm
Hai C,
Het herpes virus is een gemeen virus: het kan jaren en jaren onopgemerkt blijven "sluimeren" en dan ineens zich openbaren door blaasjes. Ook kan het herpes HSV-1 (gezicht) of HSV-2 (genitalien) overgedragen worden.
Het type geeft hooguit de plaats aan waar het herpes virus zich verschuilt Lymphe klieren bij je genitalien of bij je gezicht, het virus is dezelfde.
Het zou dus kunnen zijn dan jij of je partner al jaren geleden besmet zijn en het nu pas zich openbaart.
Maarre, het herpes virus is alleen gevaarlijk voor baby's en kleine kinderen die nog niet voldoende antistoffen kunnen aanmaken.
Tja, "ontrouw" geldt dat ook wanneer je je beste vriendin een kusje op haar wang geeft ? Jullie kunnen allebei drager zijn, en het heeft dus niets met ontrouw te maken.
Ik hoop je gerust gesteld te hebben!
Groetjes, Gus
Dankje Gus, dat heeft me zeker gerust gesteld, ook al wist ik het eigenlijk al. Het HPV virus heeft tenslotte ook 15-20 jaar nodig gehad om mij baarmoederhalskanker te veroorzaken. Ik denk ook idd dat het zich nu pas een keer echt goed heeft geopenbaard (sta momenteel onder grote stress), maar dat ik of mijn man, of beide het virus al jaren bij ons dragen, zonder dat we dat wisten.
Ik zat ongeveer in dezelfde situatie en bij mij bleek het geen herpes genitalis te zijn maar een auto immuunziekte die gepaard gaat met aften in de mond. Als je hier vaak last van hebt en als de blaasjes op de genitaliën een soortgelijk 'gat' achterlaten (wat niet het geval is bij herpes), dan zou ik aanraden een dermatoloog te bezoeken. Het heet de ziekte van Behcet en het is niet besmettelijk. Aangezien kans op besmetting bij jou gering is, bestaat er de kans dat er een verkeerde diagnose gesteld is. Huisartsen weten weinig van de ziekte af dus dit gebeurd helaas vaker dan zou moeten.
Succes! Groeten, L.
De ziekte van Behçet, ook wel syndroom van Behçet of oculo-urogenitaal syndroom genoemd:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_Beh%C3%A7et
Kun je dit laten onderzoeken hoe lang je dit virus al onder de leden hebt? Ik heb ook regelmatig flinke aften in mn mond en dan vooral achter in mn keel. Ik begin nu te denken dat dit met elkaar in verband staat. Ik heb nu volgens een HA herpes, maar vreemdgaan is absoluut niet aan de orde bij mij. En ik vertrouw ook mijn partner dat hij dat niet doet.
heb n beetje een probleem ben 15 jaar oud 6/7 maanden geleden ontmaagd door een meisje alleen ik begin nu pas zweertjes te zien rondom mijn geslachtsdeel
betekent dit gelijk dat ik herpes heb en zo ja is het erg?
betekent dit dat ik geen normale sex meer kan hebben?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Dat is ongezien moeilijk te zeggen....
Ik denk dat er eerst een moet worden vastgesteld wat het voor "zweertjes" zijn.
Ik zou je dus willen aanraden om even naar de huisarts te gaan.
Hallo. Ik loop nu enige tijd bij me huidige vriend. Nu heeft hij me net verteld dat hij door een ex besmet is met herpes type 2. Trouwens heeft hij nog nooit een uitbraak gehad. Alleen 2wkn geleden is de condoom geknapt. Nu lees ik op internet dat je iemand ook kan besmetten zonder r dat hij een uitbraak heeft, klopt dit? Ik ben nl een hartpatiënt en vatbaar voor veel dingen. Nadien de condoom geknapt is dacht ik dat ik een schimmel infectie had daar beneden, aangezien ik veel afscheiding had. Is het raadzaam om een test te laten afnemen? Ben ik nu ook een makkelijke prooi voor baarmoederhalskanker?
Brrrr wordt gewoon naar bij het idee. Help
Ook zonder uitbraak, zou een besmetting mogelijk kunnen zijn, maar die kans is redelijk klein.
Wat betreft baarmoederhalskanker loop je net zoveel risico als alle andere vrouwen.
Een test heeft geen zin. Zolang er geen symptomen zijn. Meer afscheiding is in ieder geval geen teken van herpes maar inderdaad eerder van een schimmelinfectie.