Weet het, maar dus niet besmettelijk genitaal als ik geen blaasjes had, zelfs niets roods of puistje, niets…
En weer een herhaling van de vraag die al meerdere keren is beantwoord.
Waarom?
Ik denk dat je eerder last hebt van een angststoornis. De obsessieve manier waarop je hiermee bezig blijft, het telkens maar blijven herhalen van je vragen terwijl antwoorden al gegeven zijn...
ik wil het vooral begrijpen hoe het hier gelopen is, mss is dat niet echt mogelijk.
Maar als je schrijft dat je blaasjes genitaal moet hebben, dan weet ik zeker dat dat niet was. Zal me daarmee gerust stellen.
want dan kan aan mijn penis ook asymptomatisch zijn als ik het zo lees, of geen herkende symptomen en het alsnog doorgegeven hebben denk ik dan...
Je weet wat je moet weten. Ik stop met deze discussie.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Dat asymptomatisch is bij rivm ook over het genitale toch…
Dat zou je dan bij het RIVM moeten navragen en niet hier.
Ik snap niet waarom anoniem zo reageert. Het is wel degelijk mogelijk om HSV over te dragen terwijl jij asymptotisch bent. Google maar naar ‘ herpes asymptomatic shedding’ of neem kijkje op de HSV forums.
“Many patients will shed the virus and be contagious when they don't have symptoms”.
“Up to 70% of new infections can be attributed to asymptomatic shedding.”
Als Joren een ‘scheve schaats’ heeft gereden and zijn partner kort daarna herpes heeft gekregen lijkt het mij toch realistisch dat hij haar heeft besmet? Rare reacties allemaal.
Weer iemand die weet hoe het zit, “want het staat op internet”…
Tim, zo las ik het ook, toch van officiële bronnen. Vandaar dat ik twijfel had en wil het alleen maar echt begrijpen, vandaar de vele vragen. Al waardeer ik enorm de waarde van al deze mensen hier zekers!!
Over die 70% heb ik zo mijn twijfels, maar het is niet onmogelijk om besmet te raken van iemand die asymptomatisch is. 1 of 2 dagen voordat een uitbraak start zou dat dus kunnen. Maar de kans is wel uiterst klein.
En om nou maar een einde aan de discussie te maken:
Herpes stel je alleen maar vast als er een uitbraak is. Zonder symptomen kun je niet vaststellen of je herpes hebt. Het kan ook niet worden getest.
Of je dus een besmetting hebt opgelopen zul je dan dus moeten afwachten