Dag allemaal,
Alvast excuus voor het lange verhaal. Ik ben een vrouw van 32 en heb in mijn leven 1 sekspartner gehad, met mijn relatie van 11 jaar. Omdat ik in het verleden medische problemen heb gehad ben ik al ruim 10 jaar van de pil af. Met condoom vrijen is 'niet nieuw' voor mij. Met mijn vorige partner begonnen we vaak enkele seconden zonder en daarna ging de condoom om. (Voor mijn gevoel heb ik ook nog nooit "echt" seks gehad, want de man is altijd klaargeokmen in het rubbertje :lol:)
Anyway, 2 weken geleden heb ik voor het eerst met iemand anders seks gehad, 2e sekspartner. Dat ging op dezelfde manier, letterlijk paar seconden zonder en daarna condoom. Ik met mijn debiele hoofd dacht alleen maar aan 'ik wil niet zwanger worden'.
Want waar begon deze week mee? Ik had pijn bij het plassen, plaste kleine beetjes. Woensdagochtend besloot ik langs de huisarts te gaan, maar die ochtend dat ik wakker werd en op stond kwam er opeens zoveel bloed uit mij, wat ik zelfs tijdens menstruatie nog niet heb ervaren. Ik schrok me dood en werd ook nog 's licht in m'n hoofd door de hoeveelheid. De assistente stelde me gerust en zei dat ze eerst wel op blaasontsteking test. Zo gezegd, zo gedaan en ik had inderdaad blaasontsteking waar ik nu t/m zondag nog een antibiotica kuur voor heb.
Om die reden heb ik via de officiële instanties ook nog geen SOA test kunnen doen, want ik moet 1 week wachten na stoppen met antibiotica voor wat anders. Omdat ik niet zolang wilde wachten heb ik wel alvast een zelftest gedaan op chlamydia en gonorroe en de uitslag moet ik dinsdag hebben. Ik heb 18 december afspraak voor een SOA test in de kliniek.
Pijn bij plassen is weg. Ik had donderdag nog licht bloedverlies, dat is nu ook over. Wat heb ik nu? Veel meer (normaal kleurige) afscheiding dan normaal en 3 bultjes op mijn schaamlippen (buitenkant). Merkte ik pas op omdat ik eergister wat jeuk voelde, maar besteedde er toen geen aandacht aan. Ik scheer mij ook altijd dus dacht dat zullen wel weer de groeiende haartjes zijn.
Ik wilde een paar dingen vragen:
-wisten jullie van wie jullie het hebben gekregen en hebben jullie diegene nog gemeld? Ik zit daar aan te denken, maar ik ben wel bang dat hij ontkent en dat hij mij juist de schuld gaat geven, en mij als een vies persoon gaat afschilderen.
-slikken jullie medicatie nu voor HG of laten jullie het vanzelf overgaan de uitbraak?
-wat voor klachten hebben jullie tijdens de uitbraak vooral?
-wat zijn voortekenen van nieuwe uitbraken?
-hebben jullie steeds op dezelfde plek, zelfde aantal bultjes dat terugkeert of kan het ook opeens op andere plekken zitten en veel meer zijn?
Ik heb zwaar het vermoeden dat ik (ook nog eens) mogelijk HG heb. Ik voel me nu letterlijk een wandelende besmette bron. En moet ook nog 's dik 1 week wachten voor écht uitsluitsel.
Ik schaam me kapot dat ik bij vrijen met condoom alleen aan ongewenst zwanger worden dacht, in plaats van mogelijke soa's. Daarom voel ik mij nu echt de domste persoon op aarde en zou het liefst in een hoekje willen kruipen en huilen.
Groetjes en bedankt voor het lezen 🙂