Heb sinds dinsdag ochtend een rode pijnlijke plek op mijn voorhuid zitten. Zit ongeveer ter hoogte van de eikel en moet het vel naar achter trekken om ze te zien.
De plek is rood en geïrriteerde en doet bij aanraking wel aardig pijn. Voorhuid is ook zichtbaar dik/gezeollen rond deze plek. Nu mijn vraag, zou dit genitale herpes kunnen zijn? (Heb ongeveer 3 maanden geleden onveilige sex gehad)
Klachten begonnen dinsdag ochtend met een beetje vreemd gevoel en is sinds vandaag echt pijnlijk geworden. Wel moet ik er bij aangeven dat ik eczeem zalf op de buitenkant van mijn penis heb gesmeerd (sinds zaterdag) en dat dit tijdens het douchen op de voorhuid is gekomen (dus misschien alleen wat ontstoken/geïrriteerd).
Kijk eens on de bijsluiter van de eczeemzalf, of daar in staat of je er mee op moet passen het op slijmvliezen te smeren. Als dat zo is, heb je je antwoord
Het zou op basis van de foto op herpes kunnen lijken. Echter, jij geeft aan dat de onveilige seks drie maanden geleden was. Als je daarvan herpes zou hebben opgelopen, dan zijn de klachten die je nu beschrijft te laat. Herpes blaasjes krijg je doorgaan binnen enkele dagen tot max. 2 weken na de infectie.
Lees even goed de bijsluiter van de creme. Heeft het daarmee te maken misschien?
De foto laat een irritatie plek zien. Dat zou ook veroorzaakt kunnen worden door te grondig wassen of teveel masturberen b.v.
Bij twijfel de huisarts raadplegen.
Op de bijsluiter staat alleen dat het voor uitwendig gebruik is, verder niet veel extra informatie.
Huisarts vond het nog niet op herpes lijken aangezien er geen blaasjes zijn. Wanneer zou je met een initiële uitbraak blaasjes kunnen verwachten? (Vergeten te vragen aan de huisarts)
Een paar dagen tot max. 2 weken. Later dan twee weken nog blaasjes gebeurt eigenlijk niet.
Het lijkt idd niet echt op herpes. Soms is dat wel moeilijk te zeggen als er bv. wel blaasjes waren die kapot gegaan zijn. Maar zo lijkt het bij jou niet.
Jij zei dat het pijn doet? Dan kan je syfilis eigenlijk ook wel uitsluiten. Die zweertjes doen nl. vrijwel geen pijn.
Mijn advies: smeer er niet de eczeem creme op. Verzorg het voorzichtig met warm water zonder zeep o.i.d. Je kan er wel zinkzalf of vaseline voorzichtig op smeren. Dat versnelt het herstel.
Is het na een week niet weg of duidelijk minder geworden, dan zou ik opnieuw naar de huisarts gaan.
Goed advies, bedankt. Zal er voorzichtig wat vaseline op doen en kijken wat dat doet.
Schoot me nog te binnen, maar zou het ook een schimmelinfectie kunnen zijn? Die had ik opgelopen naar mijn laatste keer onveilige sex, dat die nu weer wat terug is?
Dat zou natuurlijk goed kunnen. Als daar de creme voor was, dan zou ik die toch maar gebruiken op die plek.
Volgens mij weet je nu genoeg om ermee verder te kunnen.
Beste John,
ik ben momenteel in het buitenland en heb erg veel last van mijn penis. Er zit een groot gezwel wat pijn doet. Kan dit herpes zijn?
Hoor het heel heel graag.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Herpes is geen bult maar een blaasje, en meestal meerdere blaasjes bij elkaar. Jouw laatste foto doet mij wel denken aan herpes.
Let erop dat herpes schraal/branderig voelt. Dat voel je echt wel, het doet pijn. Als dat niet zo is, dan is het geen herpes.
Voor alle zekerheid: blijf er vanaf en verzorg het voorzichtig. Herpes (mocht het dat zijn) is zeer besmettelijk.
Dank voor de reactie. Ik ben erg bang voor hebben en wil het graag weten of ik het heb of niet. Ik zal nog wat fotos toevoegen. Doet het u denk aan herpes? Hoe kan ik dubbelchecken of het het geval is? Ben momenteel namelijk op vakantie..
Hoe groot schat je de kans dat het dat is? Of hoe aannemelijk lijkt het?
Een diagnose zal door je huisarts gesteld moeten worden.
Ik vind het toch niet op herpes lijken. Het lijken niet echt blaasjes. Bovendien is herpes meestal een plekje met meerdere blaasjes.
Mijn advies is om er toch voorzichtig mee te zijn. Niet aan zitten. Zeker niet knijpen. Het kan alleen maar erger worden. Als het na een week niet weg is, dan zou ik naar de huisarts gaan.
Dat lijkt toch eerder op een puistje door een ontstoken haarzakje of talgkliertje. Doet mij in ieder geval niet aan herpes denken.
Erg veel dank voor je reactie. Het is fijn als er nu inderdaad iemand naar kijkt met kennis van zaken. Momenteel ziet het er iets anders uit dan gister, weet niet of dit lijkt op een herpes korstje, dus vandaar weer de vraag.
Ik zal inderdaad de huisarts laten kijken, als het over twee weken er nogsteeds is.
Lijkt dit op herpes? Korstje oid?