Beste forumleden,
In maart 2022 heb ik herpes genitalis opgelopen type 1. Vandaag ondekte ik een pukkeltje op mijn vagina kan dit een herpes uitbraak zijn heb wel wat tintelingen en wat pijn in mijn liezen heel licht en het jeukt Omdat ik zelf nog niet bekend ben met hg is het nogal lastig om het te herkennen
Dat lijkt zo eerder op een puistje door een ingegroeide haar
Dankjewel John voor de snelle reactie. Ik heb nog een vraag, ik ben biseksueel heb af entoe weleens seks met vrouwen hoe groot is de kans dat ik genitale herpes aan hun doorgeef.
Ik heb nu contact met een jongen die ik al langer ken hij heeft hsv type 1 koortslip heb hem vaak gezien met een koortslip, hoe groot is de kans dat ik hem genitaal kan besmetten hij heeft het virus al in zijn lichaam?
Of het virus in het lichaam is zegt niets. Je bouwt geen immuniteit op.
Er is altijd een kleine kans om het door te geven, maar die is het grootst als er ook een uitbraak is
Hoi Serafina,
eenmaal die persoon al langer besmet is dan 4 maanden met hetzelfde type als jou dus hsv1. Kan dat geen kwaad hij heeft antistoffen opgebouwd tegen hsv1 dus is de kans extreem miniem dat hij het op een andere plaats zal krijgen! Ik heb zelf ook al een aantal keer gesproken met patiënten met ghsv1 die een relatie hebben met een persoon die ohsv1 hebben en al voor een lange tijd samen zijn, en nooit hebben zij symptomen vertoond. Als je een uitbraak heb zou ik wel intimiteit vermijden.
Dankjewel voor de reactie, hoe herken ik een uitbraak ik ervaar op dit moment want tintelend, jeuk gevoel bij mijn vagina en anus. Heb ook si paar dagen liespijn ik merk wel sinds ik hg heb liespijn niet over is. Heb verder geen andere blaasjes ontdekt alleen gister dat puistje op mijn vagina
Wat "Hero" hierboven schrijft is pertinent onjuist! De taalfouten geven misschien al aan wat voor gebrek aan kennis er bij hem is!
Je bouwt geen afweer of immuniteit op tegen HSV1 of HSV2. Nadrukkelijk niet!
Herpes is zeer besmettelijk. Stel je hebt HSV1 aan je lippen, de traditionele koortslip, dan kan je jezelf bij een uitbraak heel gemakkelijk op andere plaatsen besmetten. Bijvoorbeeld door met je vingers aan de uitbraak te zitten en later ergens anders, b.v. in de genitale streek.
Je bouwt geen immuniteit op tegen HSV.... En antistoffen beschermen je niet tegen een nieuwe besmetting
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
De soa-aids lijn verteld anders hoor. Ik ben al
Heel mijn leven besmet met een koortslip en hun zeggen dat je daardoor dus wel beter bestand bent tegen de andere vorm. Neem aan dat de soa-aids lijn niet uit zijn nek lult
Als dat zo zijn zijn, dan zou jij beschermd moeten zijn voor het HSV 1 type dat koortslip veroorzaakt.