Hallo, ik heb gehoord dat ik genitale herpes heb. En zit er verschrikkelijk mee. Ook het feit dat je nooit meer onbeschermd sex kan hebben. Het zit de heletijd in mijn hoofd. Zijn er lotgenoten zijn er praatgroepen?
Lieve mensen,
Zit hier ook met tranen in mijn ogen...positief genitale herpes. Had 2 weken terug onbeschermde seks met iemand waarvan ze zei dat ze 100% clean was.....en ik ook. Maar nu blijkt haar vaste partner (open relatie) herpes te hebben, en dat wisten ze! Ik ben zo kwaad, teleurgesteld en verdrietig...en in wanhoop. Man, 37 jaar oud, fit en verder alles op orde....maar zie in deze malaise geen uitweg. Hoe kan een leven verder doorgaan...schiet mij maar lek. Ik schrijf het nu maar van me af maar met alle berichten die ik van jullie lees wordt het niet beter.. Ik hoop echt dat mijn perspectief nog veranderd.
Liefs,
JFO
Lieve JSF, wat een nare situatie voor je! Ik kan het niet wegnemen maar wilde tenminste wel op je reageren. Ik heb vandaag ook een recidief gekregen maar het zijn 2 en ineens niet genitaal maar op de huid eromheen. Ik snap dat je er doorheen zit en had dat zonet ook weer. Ook ik had een open gesprek met desbetreffend persoon en we hadden ons beide op alles getest wat kon, herpes laat zich niet testen totdat je blaasjes hebt etc. Echter kreeg ik het ook direct na sexueel contact met hem. Ik snap dat je je verraden voelt. Ik kreeg dagen voordat het eruit kwam al een discussie met hem en weinig empathie dat ik me wat ziek voelde dus ik heb ook geen gesprek meer kunnen hebben met hem hierover met begrip of wat dan ook.
Daarom wil ik JOU wel begrip geven en dat het eigenlijk te vergelijken is met een koortslip, maar koortslip word meer geaccepteerd in de gemeenschap.. ik deel dat nu ook vooral maar ja als ik wel het heb beneden en een vaste partner dan geen idee wat ik ga zeggen nog. Maar goed ik snap je gevoel en vooral als ze het wist ook dat je dat ook niet wist dat er überhaupt herpes werd gedeeld.. sommige denken er niet aan. Zo ook de jongen van mijn verhaal die op tinder zit en niks erover meldt.
Ik probeer het wel te melden maar dan dus middels koortslip zodat het ‘herpes’ gedeelte wel is gedeeld.. al met al vervelend en wens je veel beterschap toe en begrip!!