En ik snap je hoor, met de angststoornis.. ik probeer het ook zoveel mogelijk te accepteren, maar de onmacht zit er nog steeds en de angst het ooit door te geven en een ander kwaad te maken. (je kan zonder symptomen ook doorgeven namelijk). Ik heb ook veel research gedaan dus weet er nu veel vanaf. Maar ik snap je angst en je wellicht onmacht/boosheid. Ik ben ook altijd voorzichtig geweest
Hallo iedereen,
Enkele jaren geleden ook herpes opgelopen in het genitale gebied (hsv1) via mijn huidige partner.
Sinds dan heb ik steeds tintelingen en een branderig gevoel. Ook seks voelt branderig en pijnlijk aan.
Ik slik dagelijks 4g lysine maar dit helpt niet.
Het enige dat lijkt te helpen is acyclovir.
Ik ben bang dat ik resistent kan worden, klopt dit?
Ik weet dat ze volop bezig zijn met het onderzoeken naar een vaccin.
Heeft iemand nog tips om het virus natuurlijk te bestrijden?
Ik heb er constant last van.. helaas..
Alvast bedankt voor jullie tips!
Groetjes
Hoi lotgenoot!
Wat pagina’s terug heb ik een link gedeeld waarin een tabel staat met voeding wat zou kunnen helpen bij het voorkomen van een herpes uitbraak. Wellicht heb je daar iets aan. Veel mensen hebben bepaalde triggers. Bij mij zijn dit citrus vruchten en teveel rood vlees (buiten slecht slapen om). Misschien kun je proberen te ontdekken wat jouw trigger is?
Succes!!
Bij een antiviraal middel is er geen sprake van resistentie.
Hallo iedereen,
Bedankt voor de tips!
@moderator: volgens mijn huisarts kan je resistent worden bij langdurige inname van acyclovir?
Alvast bedankt!
dat komt bij mijn weten maar zelden voor en dan met name bij immuun gecompromiteerde patienten. Patienten dus waarbij het immuunsysteem aangetast is door een ziekte/aandoening zoals b.v. HIV. Het is ook niet de bedoeling om dit middel dan jarenlang te gebruiken. Ik heb dan wel over orale middelen
De creme die in de handel is voor koortslip b.v. geeft wel een verhoogd risico op resistentie
Sinds enkele dagen een zwaar gevoel onderin en licht brandend. Het lijkt niet erger te worden. Ook geen bultjes of plekjes. Vorige week onbeschermde seks gehad. Wanneer zouden blaasjes moeten ontstaan als dit herpes is?
Blaasjes ontstaan in de regel binnen 7 - 12 dagen
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Al zeker 4 dagen hetzelfde gevoel onderin. Dan zouden er nu toch al wel blaasjes moeten zijn?
Ben je de eerste keer altijd heel ziek?
Ik had al geschreven dat blaasjes tussen 7-12 dagen ontstaan. En hoezo zou je daar ziek van moeten worden?
Hoi iedereen,
Ik reageer even op deze topic omdat het nog erg actueel is. Ik heb 1 keer per jaar of twee keer per jaar een koortslip. Mijn ex had dit ook en verder niks geks. Ik heb overigens al vanaf dat ik kind ben last van een koortslip.
Ik heb donderdagavond mijn nieuwe vriend gepijpt en de volgende middag kreeg ik een koortslip. Op die avond zelf voelde ik niks, geen tintelingen of wat dan ook. Bij mij is het meestal als ik een tinteling voel dat er dan ook direct blaasjes ontstaan.
Ik ben heel erg bang dat ik hem heb besmet. Het is dag drie en tot zover heeft hij geen last. Hebben jullie ervaring hiermee? Hoor het graag.
Alvast bedankt!