Ik denk dat we er maar gewoon vanuit moeten gaan dan, toch? De huisarts concludeerde dat ook na enkel het zien van de blaasjes, maar toch had ik twijfel. De symptomen sluiten nu ook aan toch?
ik denk het ook
Hallo John.
Daar ben ik weer, excuses voor alle vragen. Mijn vriendin heeft gister de laatste pil van de acliclovir kuur gehad. En vandaag (8 a 9 dagen ná de eerste symptomen) merkt ze dat ze echt moet zoeken om de plekjes nog te vinden (waar de blaasjes zaten). Ze heeft elke keer sudocrem gesmeerd en zegt daardoor niet echt gemerkt te hebben dat de plekjes zijn ingedroogd (omdat ze het niet zag). Mijn vraag is; kan het dat dit nu al ongeveer zo goed als weg is bij een eerste uitbraak? De huisarts constateerde dus dat het herpes was en zei wel dat ze ‘geluk’ had door niet zo veel blaasjes. Maar aangezien ik las dat het 3 weken kon duren, en het bij haar na iets langer dan een week al heel goed hersteld is, begon ik te twijfelen?
dat komt omdat de sudocreme de blaasjes versneld laat uitdrogen.
Dus u denkt ook nog steeds dat het wel gewoon herpes is en niet iets anders? Ik merk dat ik telkens aan het zoeken ben naar iets ‘ergers’
Je maakt jezelf gek. Als het iets anders zou zijn, dan is het van het scheren.
Dankuwel. Ik heb mij 2 jaar geleden laten testen op alle soa’s, en deze waren negatief. Vervolgens ben ik daarna twee keer oraal bevredigd door twee dames van mijn leeftijd (21) die ik al langer kende (allebei 1x gebeurd, niet langdurig) Nu is het zo dat mijn vriendin zich afgelopen week heeft laten testen op SOA’s chlamydia en gonneroe, en er niks uit kwam. Echter hadden wij pas 8 dagen daarvoor besloten het condoom weg te laten. Eigenlijk zou dit te vroeg zijn om een SOA aan te tonen (chlamydia, gonneroe) had ik gelezen. Echter is 2 a 3 maanden geleden een tweetal keren het condoom gescheurd waarbij ik ook één keer in haar ben klaargekomen. Daarnaast veelvuldig contact gehad met het wrijven van de penis tegen vagina, alleen de echte penetratie met condoom. Wellicht een lastige vraag, maar; Stel ik zou een SOA hebben, was dat bij haar dan al aangetoond door die twee keer dat het condoom scheurde? Oftewel had ik het dan al wel overgedragen?
Ik laat mij sowieso morgen testen voor de zekerheid, maar dacht wellicht stilt dit mn zenuwen.
Correctie: Het was na 10 dagen dat er getest is door mijn vriendin. 17 dagen tot de uitslag
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik vraag me eerlijk gezegd af , waar je nou zo druk over maakt. Misschien moet je toch eens over deze angsten met een psycholoog gaan praten.
Het lijkt me niet erg waarschijnlijk dat je een soa zou hebben. Maar het heeft ook geen enkele zin om daarmee bezig te blijven en je af te vragen: of, wat, wanneer en hoe. Uiteindelijk kan alleen een test 100% duidelijkheid geven
Oké bedankt. Ja qua pijn valt het reuze mee. Het zijn 4 plekjes die ‘open’ gaan. Het kan met plassen lichtjes branden zegt ze, maar verder voelt ze er weinig van in het dagelijks leven. Er is geen swab genomen en enkel gekeken door de huisarts. De vaclicovir tabletten heeft ze gekregen voor 5 dagen.
Dus niet 100% zeker als er geen swab genomen is?
doorgaans kan de huisarts dat wel zien
Sorry, daar ben ik weer John.
De blaasjes en alles zijn weg. Maar de angsten blijven door mijn hoofd spelen, met name voor iets ergers. Ik heb mijn huisarts gesproken en zelfs een soa test gedaan (urine), en daar kwam niks uit. Hij zei dat oraal contact (2 maal) niet voldoende was om te testen voor hiv, aangezien de kans zo enorm klein is. De reden dat ik bang ben, is dat er elke keer wat opspeelt bij mijn vriendin:
Week geleden: buikgriep (denk ik) waarbij ze ‘s nachts veel moest overgeven en echt diarree had, na ongeveer 2 dagen waren de meeste symptomen over.
Nu: een licht jeukend bultje op haar pols, en ze vertelde me dat ze een aantal vergelijkbare bultjes (naar schatting 6) op de binnenkant van haar been heeft. Ze denkt zelf een allergische reactie. Het jeukt niet heel erg.
Verder heb ik eigenlijk geen symptomen of iets dergelijks gemerkt en kom toch hier voor duidelijkheid. Zijn dit symptomen van HIV? Of sla ik nou enorm door... Ik koppel de blaasjes (herpes volgens de huisarts) ineens ook eraan.
Ik merk dat ik enorm beschermend ben geworden doordat ik haar dus herpes genitalis per ongeluk heb gegeven via mijn koortslip (dit is door de huisarts bekeken en ze heeft daarvoor de kuur gehad). Nu ineens denk ik dat ik haar dan ook iets anders zou hebben gegeven of dat ik zelfs haar HIV zou hebben moeten gegeven, terwijl ik zelf nooit iets gemerkt heb (jaar geleden was het orale contact met een goede vriendin van mij). Ik ben enorm aan het zoeken, hoop daarom dat uw antwoord voor enige rust kan zorgen.
Joh, je slaat inderdaad een beetje door. Dat zijn toch allemaal geen HIV symptomen
Dus:
- Blaasjes vaginale zone (huisarts zei herpes)
- Bultjes op arm en been
- Buikgriep symptomen
Dit zijn geen symptomen van hiv?
Aanvullende vraag: wij hebben op 1 november seks gehad waarbij het condoom was gescheurd en ik was klaargekomen in mijn vriendin (het condoom was al eens eerder gescheurd maar toen niet geejaculeerd in haar). 27 november heeft mijn vriendin bloed gedoneerd, waarbij op alles wordt getest uiteraard. Stel ik zou haar hiv hebben gegeven, niet dat ik er vanuit ga dat ik dat heb, hadden ze dat dan al wel kunnen zien?
HIV zou dan gevonden zijn