Ben pas 17 maar heb herpes genetalis. Ik kan dus nooit meer seks hebben, zoenen en alles is gwn verpest.
Wanneer komt er een medicijn? Zijn we er al bijna of helemaal niet? Ik wil het weg van mijn lichaam.
Beste, als je er net achterkomt dat je herpes genitales hebt is dat altijd een grote shock. Dit komt omdat er nog een enorm taboe op heerst. Maar wist je dat 80% van de mensen herpes heeft? Alleen de meeste mensen hebben geen symptomen dus weten niet dat ze het hebben.
Ik hoop dat ik je gerust kan stellen. Je kan nog gewoon zoenen, seks hebben en ook zeker een relatie.
Ik kreeg herpes toen ik 20 jaar was en dacht precies zoals jij. Ik dacht dat er nooit iemand zou zijn die mij nog zou willen. Maar als je een uitbraak hebt moet je gewoon geen seks hebben. Dit kan je elke maand hebben als je pech hebt, maar je kan het ook maar eens per jaar of gewoon nooit meer hebben. Je weerstand is hierin heel belangrijk, geen garantie natuurlijk maar let er op dat je zo gezond mogelijk leeft. Veel groentes, fruit en genoeg slaap. Zorg dat je een goed dagritme hebt.
Als je met een jongen naar bed gaat gebruik je gewoon een condoom, wat je sowieso natuurlijk moet gebruiken. En als je dus een uitbraak hebt, dan heb je gewoon even geen seks. Als het serieus wordt tussen jou en de jongen, dan vertel je het. De meeste jongens/mannen begrijpen het als je het ze goed uitlegt. Ik heb het in totaal 4 keer aan een jongen moeten vertellen en ze schrikken wel even maar allen gingen na een goed gesprek met mij door. Inmiddels heb ik een hele lieve vriend waarvan ik denk dat het de ware is. Hij steunt mij volledig en is heel lief voor me als ik een uitbraak heb. Na een aantal maanden zijn we ook gestopt met condoom gebruiken omdat hij het er voor over heeft om het eventueel ook te krijgen. Natuurlijk proberen we het zoveel mogelijk te voorkomen. In andere relaties heb ik uiteindelijk ook zonder condoom seks gehad en in de 7 jaar dat ik het heb, heb ik nog nooit iemand besmet. Als je er voorzichtig mee bent, komt het zeker goed.
In het begin dacht ik dat mijn leven verpest was, maar geloof mij daar kom je overheen. Lees er veel over, ook ervaringen van anderen en let goed op je levensstijl. Als je een goede jongen vindt, dan zal hij het ook accepteren. Zo niet, dan is dat jammer voor hem. Genoeg jongens die er wel goed mee om kunnen gaan.
Verwacht niet dat er een medicijn gaat komen, want die komt er voorlopig niet. In ieder geval niet tijdens jouw leven. Focus je dus op het te accepteren en er zo goed mogelijk mee om te gaan. En weet dat er naast jou duizenden anderen mee rondlopen in Nederland.
Heel veel succes er mee!
Dag Nanc,
Ik zat hier maanden lang mee te worstelen en werd hier erg depressief van. Maar jouw reactie heeft mij toch echt wat vrolijk gemaakt! Daarvoor een dikke dankjewel! Ik ga niet liegen, na jouw reactie is het alsof mijn depressie erdoor weg is, je hebt alles opgehelderd in my mind 🙂
Je hebt wel een fantastische vriend zo te zien, keep it going.
@Verdrietig. Bij herpes is het belangrijk om aan je weerstand te werken. Argininerijke voedingsmiddelen mijden en lysinerijke voedingsmiddelen juist wel eten. Verder geraffineerde suikers zoveel mogelijk vermijden.
Je weerstand kan je daarnaast verbeteren met diverse voedingssupplementen, zoals lysine, Cats Claw, vitamine A tm E, zink, selenium en magnesium. Spirulina schijnt goed te zijn. Ook colloïdaal zilver kan helpen. En zorgen voor regelmaat, voldoende rust en slaap. Chronische stress kan een uitbraak uitlokken. Voor een compleet advies raad vragen aan een orthomoleculair therapeut.